Energieleverancier Oxxio

Oxxio

Oxxio staat voor de kracht van eenvoud. Bij Oxxio is alles eenvoudig en inzichtelijk. Altijd volledige controle en overzicht op je Oxxio energie en gasverbruik. Én je kunt je Oxxio tarieven simpel bijhouden met de Oxxio App. Oxxio wekt voortdurend aan grensverleggende oplossingen om jou meer simpliciteit en grip te geven.

Over Oxxio

Oxxio is gevestigd in Rotterdam en levert sinds 2000 energie in Nederland. De energieleverancier levert onder meer 100% groene stroom aan particulieren. Zij wil iedereen stimuleren om kritisch na te denken over hun energiegebruik. Zelf werkt Oxxio voortdurend aan grensverleggende oplossingen om jou meer inzicht te geven. Zo regel je met de Oxxio App bijvoorbeeld alles met slechts een paar vingervegen.

Oxxio ervaringen

Overweeg je om naar Oxxio te gaan overstappen? Maar wil je eerst de Oxxio ervaringen van de huidige klanten bekijken? Op deze pagina staat een verzameling weergegeven van Oxxio ervaringen van verschillende klanten, zodat je een volledige indruk krijgt. Heb je zelf een Oxxio review? Plaats dan jouw Oxxio ervaringen met behulp van het beoordelingsformulier. Je input wordt zeer gewaardeerd.

Welkomstkortingen en actietarieven

Door ieder jaar opnieuw te kiezen voor een contract met een actietarief en een hoge welkomstkorting, kun je het meest profiteren van speciale acties en welkomstkortingen. Deze welkomstkortingen en actietarieven kun je echter uitsluitend ontvangen via energievergelijkingssites als Energievergelijker. Via onze energievergelijker maak je ieder jaar opnieuw eenvoudig een vergelijking en stap je probleemloos over naar het meest voordelige contract. De energieleveranciers concurreren met elkaar om een zo hoog mogelijke notering in de vergelijker te realiseren. Energievergelijker levert jou dus mooie welkomstkortingen en actietarieven op, die je niet zult vinden op de eigen websites van de leveranciers.

Energiecontracten Oxxio

Oxxio biedt onder meer contracten met een vast tarief aan:

  • 1 jaar vast: dit contract geeft je de zekerheid van een jaar lang stroom met 100% groene stroom uit Europese wind
  • 3 jaar vast: bij dit contract heb je zekerheid voor een lange termijn en 100% groene stroom uit Europese wind
  • Oxxio biedt geen zakelijke contracten meer aan. Contracten voor grote bedrijven kunnen wel bij moederbedrijf Eneco afgesloten worden.

Oxxio opzeggen en overstappen

Wil je Oxxio opzeggen? Naar Oxxio overstappen? Of overweeg je een eventuele overstap naar een andere energieleverancier? Dit kan je makkelijk, snel en gratis regelen met onze overstapmodule waarbij het opzeggen van je contract moeiteloos gebeurt. De leverancier waar je naar gaat overstappen zal je huidige contract voor je opzeggen. Zo hoeft jij hier geen energie in te steken. 

Opzegtermijn

Controleer voordat je overstapt naar een energiecontract van Oxxio of je nog rekening dient te houden met een opzegtermijn in je huidige contract. Je kunt probleemloos overstappen als je nog niet eerder bent overgestapt. Loopt je huidige contract nog een halfjaar of minder? Dan sluit je nieuwe contract hier probleemloos op aan. Als je contract nog langer dan zes maanden loopt, dien je misschien nog een opzegtermijnboete te betalen. Wel zo prettig om hier duidelijkheid over te hebben om vervelende verrassingen te voorkomen!

Verhuizing doorgeven

Ga je verhuizen of ben je net verhuisd? Dan kun je kiezen je energiecontract te beëindigen, het contract te laten overnemen of het contract mee te nemen naar je nieuwe adres. Met de Energievergelijker heb je de mogelijkheid aan te geven of je binnenkort gaat verhuizen of onlangs bent verhuisd. Je kunt je nieuwe adres invoeren en de datum aangeven waarop je energie wil van Oxxio op je nieuwe adres.

Contactgegevens en telefoonnummer Oxxio

Vragen over een storing of hoelang je contract nog loopt? Neem dan gerust contact met Oxxio op. Je kunt makkelijk en snel contact opnemen met Oxxio via onderstaande contactgegevens:

E-mail: klantenservice@oxxio.nl
Telefoonnummer: 0900 - 55 66 777
Website: www.oxxio.nl

Gemiddelde beoordelingen
5,1 uit 10
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van De Waard
8,3 uit 10

Onlangs liepen mijn 2 contracten bij Oxxio af en ben ik gaan zoeken of het goedkoper kon dan hun nieuwe aanbod die ik per post had gekregen. Eigenlijk ben ik altijd goed te spreken over de service ,je krijgt altijd binnen 2 minuten iemand aan de lijn die de tijd neemt voor vragen. Dus belde ik dat ik ergens anders goedkoper een aanbod had gehad en toen boden ze mij hetzelfde tarief aan en als extraatje 2 waterbespaarders. Dus blijf ik toch bij Oxxio, met mijn energie, en dacht laat ik ook eens wat positiefs op de site zetten.

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van R.Luijten
6 uit 10

Ik ben al jarenlang klant van Oxxio. Oxxio heeft niet altijd de laagste tarieven, maar de verschillen met de stuntprijzen zijn nu ook weer niet zo groot. Ik geef dan de voorkeur aan de service en duidelijke rekeningen zoals ik die van Oxxio gewend ben.

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Rogier
5 uit 10
Ik heb de oxxio app 2 maanden na het overstappen geïnstalleerd op mijn mobiele telefoon. Ik kon mijn verbruik voor die tijd niet zien. Volgens de klantenservice,mochten zij de meterstanden niet uitlezen voor deze periode,omdat ze toestemming nodig hadden van mij ? Ik dacht als ik een contract met een energiemaatschappij heb, dat ze dit vanzelfsprekend konden doen. Op de datum waarop mijn contract afliep, waren alle maandbedragen in de oxxio app ineens 30 tot bijna 50 Euro hoger. Volgens de app moet ik nu gaan bijbetalen,maar het geschatte gebruik,waar mijn maandelijkse betaling op gebaseerd is,is hoger dan wat ik werkelijk gebruikt heb. Ik hoop dat ik met de eindafrekening kan uitvinden,wat er precies aan de hand is,maar ik heb al veel andere oxxio reviews gelezen,waar precies hetzelfde gebeurd is als met mij en dat mensen ook vaak hun cashback bedrag niet terugkrijgen op de jaarafrekening en hier zelf achteraan moeten gaan. Ik vind het belachelijk dat energiebedrijven zo "shady" zaken kunnen doen en dat de overheid hier niets aan doet. Alsof energiebedrijven ons al niet genoeg afzetten. Het lijkt wel of de overheid ze een hand boven het hoofd houd...
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Bert
3 uit 10
"U valt inderdaad onder 1 van de gedupeerden van het Los Vast contract" schreef een servicemedewerker van Oxxio op 1 maart. Probleem met Oxxio is dat ze er absoluut niets mee doe, mij als gebruiker met een waanzinnige rekening achterlaten en zij de maximale overheid subsidie incasseren. Ik ben vorige week overgestapt naar een andere leverancier. Was klant met jaarcontract. Kreeg vorig jaar oktober Los/Vast contract tegen Gas 3,80 uur per m3 en Elektriciteit gemiddeld 0,965 per Kwu. Tot 1: Oxxio had de nieuwe tarieven niet 30 dagen van te voren doorgegeven. Fout 2: Bij n nieuwe contract geeft Oxxio aan dat na 3 maanden afhankelijk van de marktsituatie, er nieuwe tarieven komen. Ben 30 dagen voor verloop hiervan helpdesk gaan benaderen, meerdere mensen hebben geantwoord maar allemaal met andere antwoorden. Uiteindelijk kwamen er helemaal geen nieuwe tarieven en pakt Oxxio niet alleen mij als klant maar ook de Overheid door maximaal geld te incasseren voor energie plafond. Oxxio komt dus overeenkomst niet na, en medewerkers hebben geen kennis van zaken. Alternatief die uiteindelijk wordt aangeboden is nieuw contract voor 6 maanden met nog steeds veel te hoge prijzen. Ik heb geprobeerd via officiële klacht indien, via consumentenbond e.a. serieus in gesprek te komen maar dat is dus absoluut onmogelijk. Je wordt totaal niet serieus genomen bij dit bedrijf. Ik ben overgestapt en kom nooit meer terug.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Peter Kuin
3 uit 10
Oxxio heeft een enorm slechte klantenservice. Moeilijk telefonisch bereikbaar en ze hebben mij meerdere malen dingen toegezegd die niet zijn nagekomen. Ben nu na een jaar gestopt bij dit bedrijf.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Nel
6 uit 10
Ik geef elke maand mijn meterstanden door en nu ineens stond er een nieuwe meterstand na twee weken ipv maandelijks en was niet aan te passen en die was 136 KWH te veel maar er wordt door oxxio gezegd dat heeft de net beheerder gedaan terwijl ik geen slimme meter heb dus dat verhaal klopt al niet ik maak wel elke maand een foto van de meter maar nu moet ik hun FOUT bewijzen de klantenservice daar kom je ook niet verder mee ik vind het schandalig daar bij heb ik ook zonnepanelen maar dat komt ook niet terug in de app alleen onbekend terwijl de zonnepanelen aangemeld zijn bij de netbeheerder ik ben zo boos geworden dat ik nu een andere energieleverancier neem ik heb al opgezegd. Dit is stelen van de consument ik heb ook veel te veel betaald omdat ze een fout hadden gemaakt nog vele met mij maar wacht vanaf januari nog steeds op mijn teruggave die krijg ik nu weer bij de jaar afrekening stelletje dieven van de consument!!!!
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Ger
6 uit 10
Nieuwe klant, na 4 dagen word mijn contract ontbonden en krijg ik 100 euro boete. Ik hierbij mensen waarschuwen om niet naar Oxxio te gaan, dit bedrijf heeft zijn zaken niet op orde. Telefonisch slecht bereikbaar. Mailen naar oxxio kan wel maar je moet geduld hebben als je antwoord op je mail wilt. Ik ben ruim 3 maanden bezig om een oplossing te krijgen op mijn probleem. U bent gewaarschuwd.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Maaike
3,7 uit 10
Ik heb een typefout gemaakt bij het opstellen van het contract dit had een maand eerder in moeten gaan. Twee telefoontjes waarbij ik lang in de wacht moest staan leiden tot: niets. Toen Facebook Messenger, dit ging een stuk sneller. Maar ook toen geen enkel resultaat, alleen informatie die ik al wist. Maar oplossen konden ze het niet. Nu kreeg ik er een telefoontje achterna over dat ik hen in een klacht als incompetent had omschreven. Zijn reactie: ik noem u ook niet incompetent omdat u een typefout maakte. Serieus, is dat service? Sorry maar hun oetwammige'service' heeft nog nooit training gehad in omgaan met klanten. Tot mijn grote spijt zit ik vast in een jaar contract. Maar hierna NOOIT meer.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening

Energiebronnen Oxxio

Uit het stroometiket van Oxxio blijkt dat de geleverde elektriciteit is opgewekt met behulp van de volgende energiebronnen:

  • Water (99,98%)
  • Wind (0,02%)

Door de stroometiketten met elkaar te vergelijken, kun je nu dus nóg beter een keuze maken uit de meest groene energieleveranciers.

Stroometiket

Stroometiket Oxxio

Sinds januari 2005 zijn energieleveranciers verplicht om consumenten te informeren over de samenstelling van de elektriciteit die zij in het voorafgaande kalenderjaar hebben geleverd. Dit vermeldt ook Oxxio op het stroometiket. Op het stroometiket wordt aangegeven welk percentage van de geleverde elektriciteit is opgewekt uit kolen, aardgas, nuclaire energie en de hernieuwbare energiebronnen wind, zonne-energie, waterkracht, biomassa en overige hernieuwbare energiebronnen. Op ieder stroometiket moeten ook de milieugevolgen, in termen van uitstoot van koolstofdioxide en radioactief afval, worden vermeld.

Het stroometiket kun je ook gebruiken om verschillende energieleveranciers met elkaar te vergelijken op het gebied van duurzaamheid. Aan de hand van dit etiket kun je nagaan of een energieleverancier wel daadwerkelijk zo groen is als dat wordt beweerd. 

Stroometiketten vergelijken

Energievergelijker maakt de stroometiketten overzichtelijk, zodat je simpel je huidige energieleverancier vergelijkt met andere leveranciers. Hoe groen is de stroom die je nu afneemt in vergelijking met de rest? Het is al snel duidelijk dat er behoorlijk wat verschil kan zitten in de stroomproducten van energieleveranciers.