EnergieFlex

Energie Flex

De energiemarkt is toe aan verandering. Daarom staat Energieflex voor simpele, transparante en eerlijke energie. Energie voor inkoopprijs en nieuwe, flexibele oplossingen om verbruik te beheersen en kosten te verlagen. Met EnergieFlex heb je écht energie besparen zelf in de hand. Het is mogelijk om prepaid energie af te nemen bij Energieflex. Je hoeft hiervoor alleen op te waarderen en daarna valt alles te meten.

Energieflex Opzeggen

Bent je momenteel klant van Energieflex en wil je dit opzeggen? Wanneer je via onze overstapmodule voor een andere energieleverancier kiest, wordt het nieuwe contract door je nieuwe leverancier voor je geregeld. Daarnaast bent u er ook van verzekeerd dat je de laagste prijs aangeboden krijgt. Niet alleen het opzeggen is dan geregeld, maar je hebt daarna ook nog eens de beste deal gescoord.

Energieflex ervaringen

Wil je overstappen naar de energie van Energieflex en ben je benieuwd naar de ervaringen van andere klanten? Wij hebben verschillende recensies verzameld over Energieflex. Hierdoor bieden wij de mogelijkheid om een goed en compleet beeld te krijgen van een energieleverancier alvorens je overstapt. Heb je zelf ervaring met deze energieleverancier? Vul dan hieronder het formulier in en help anderen met het overstappen naar de juiste leverancier. Iedere input is welkom!

 

Gemiddelde beoordelingen
6 uit 10
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Wil
10 uit 10
Prima service, spoed overstap binnen 1 dag geregeld met 150,- euro waarborgsom.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van lente
7,3 uit 10
Wilde ik een spoed aanvraag doen, dan kon ik kiezen voor prepaid rekening. Buiten de voorschotkosten om waar ik 180 euro moest betalen rekenden ze op basis van mijn huidige verbruik uit dat mijn waarborgsom op 200 euro uitkwam, samen met rond de 60 euro aansluitkosten en een meter, slimme meter genaamd, kwam ik dan op een bedrag uit van 322 euro eerst te betalen met daarbij binnen 7 dagen een voorschot bedrag voor energie en electra. Samen zou ik dan de komende week 500 euro kwijt zijn. Voor een spoed aanvraag voor levering gas en electra was dit voor mij niet de uitkomst ! Vriendelijke medewerkers, verder annuleren aanvraag geen probleem. Mogelijkheid via ideal te betalen.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Esther van strien
9,7 uit 10
Met een aantal grote energieleveranciers te maken gehad maar geen 1 komt in de buurt van EnergieFlex. Kwaliteit, klantgericht, persoonlijk en een bedrijf waarmee je als klant begrepen wordt als het een keer tegen zit. Samen zoeken naar een oplossing.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van A. Dijkstra
4 uit 10
Meest verschrikkelijk leverancier die er is. EnergieFlex is een en al hoofdpijn... EnergieFlex beweert dat je dagelijks je verbruik kunt inzien. Dit is zeker niet waar, want als van de een op de andere dag stond ik 80 euro NEGATIEF! Hiervoor klantenservice gebeld, die gaf aan dat er met regelmaat storing is in het uitlezen van meetdata, dit zorgt er voor dat er alleen vaste kosten in zulke periodes worden berekend en geen verbruikskosten. Ik moet maar als klant zijnde hiermee rekening houden, door regelmatig op de persoonlijke pagina te kijken, van iets wat dus niet goed werkt aangezien er met regelmaat storingen zijn??? Wat een antwoorden. Het is een fiasco van een leverancier. Zeer onprofessioneel personeel, weinig kennis van zaken. Persoonlijk denk ik dat deze leverancier zich niet zo geroepen voelt om de klanten service te bieden, maar vooral de directie leden zich voorzien van een dikke portemonnee. Het is geen aanrader, je ziet simpelweg je verbruik daar waar geen storing is. Dus voor transparantie moet je echt niet hier zijn. Een zeer ontevreden klant, die weinig positiefs te melden heeft over deze dieven bende
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Jeroen
3,3 uit 10
Keren geen welkomstpremie uit. Hebben deze gegevens niet meer. Klant moet zelf aan tonen/bewijzen of ze in aanmerking komen voor een welkomstpremie.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Sam
3,3 uit 10
ONBETROUWBAAR. MAAKT VEEL FOUTEN. LEGT BEWIJSLAST BIJ KLANTEN OM HET RECHT TE ZETTEN. Ik ben een jaar geleden overgestapt naar Energieflex vanwege de groenen stroom i.c.m. welkomspremie. Ik heb daar een enorme spijt van. Kies alleen deze leverancier als je tijd/zin hebt om hun continu te controleren en fouten moet rechtzetten. Meer specifiek: Aanvankelijk hebben ze een verkeerde voorschotbedrag berekend. Zelfs al je uit gaat van de gegevens die de netbeheerder aan hun heeft doorgegeven. Een uitleg en/of berekening hoe zij met de gegevens die aan hun door zijn gegeven tot een (te hoog) voorschotbedrag zijn gekomen, kunnen ze niet geven. Geen transparantie of verantwoording. Slechts een 'oh, kennelijk klopt het niet. we zetten het recht. Nadat u klaagt'. Een jaar later wil ik overstappen naar een andere leverancier. Ik vraag twee maal het einddatum van mijn contract op bij de klantenservice (eenmaal telefonisch, eenmaal per e-mail). Ik krijg twee verschillende antwoorden. Omdat ik het daarom niet meer vertrouwde, heb ik maar de moeite genomen op mijn contract er op na te slaan. Wat blijkt, mijn einddatum is eerder dan mij tot twee maal toe is gecommuniceerd. Ik moet dit bewijzen door hun mijn contract op te sturen (zouden ze toch ook moeten hebben!). Wederom "'oh, kennelijk klopt het niet. we zetten het recht. Nadat u klaagt" Ten slotte, na de overstap krijg ik geen eindnota. Ik zie slechts op mijn bankafschriften een bedrag verrekend die lager uitvalt dan ik had verwacht. Ik moet zelf contact opnemen met de klantenservice om een eindnota op te vragen (wordt kennelijk niet standaard verstuurd. Niet per post, niet per email en kan ook niet meer inloggen op de site). Wat blijkt? Ze hebben mijn welkomspremie "toevallig" niet uitgekeerd. Ze willen die overmaken, maar of ik nog eerst even het contract wil opsturen waaruit blijkt dat ik daar recht op heb. Kennelijk hebben ze (weer!) zelf geen contract en leggen ze de bewijslast bij de klant. En wederom: 'oh, kennelijk klopt het niet. we zetten het recht. Nadat u klaagt'. Bij al deze gevallen vraag ik wat de verklaring is voor deze fouten. Die kunnen ze niet geven.... Vertrouw jij zo'n bedrijf?
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van BB
3,7 uit 10
Ik schrijf bijna nooit reviews, maar dit bedrijf behandeld hun klanten echt slecht. Ik had deze bedrijf gekozen door hun prepaid dienst dat direct aangesloten kon worden. In eerste instantie hoefde ik maar een bedrag van minder dan €200,- betalen om aangesloten te worden (gezien ik al een "toon" had). In de 3de maand kreeg ik een factuur waarbij ik €175,- "winter borg" moest betalen en dat ik nog geen klant was terwijl ik al 2 maanden had opgewaardeerd. Dan kwam ongelegen want ik moest het direct betalen of afgesloten worden. Ik had het dan direct betaald maar die maand gebruik gemaakt van hun negatieve saldo mogelijkheid ,je krijgt wel dagelijks bericht dat je 30 dagen negatief mag staan en dat je €0,20 extra moet betalen per product per dag (dus total €0,40 per dag en €12,- per 30 dagen ). Ik dacht dat de extra kosten van €12,- wel genoeg waren om even negatief te staan. De 30ste dag was op een zaterdag en maandag ochtend kreeg ik een bericht waarbij staat dat mijn stroom en gas afgesloten zijn en dat ze het al aan de netbeheerder hadden doorgegeven. Ik belde dit bedrijf en bleek dit hun werkwijze te zijn en als ik een heraansluiting zou willen moest ik €95,- extra kosten naast de negatieve saldo( +- €-110,- ) moeten betalen......te gek voor woorden... en mijn borg kreeg ik ook niet direct terug.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening

Energiebronnen EnergieFlex

Uit het stroometiket van EnergieFlex blijkt dat de geleverde elektriciteit is opgewekt met behulp van de volgende energiebronnen :

  • Windkracht (50%)
  • Waterkracht (50%)

Door de stroometiketten met elkaar te vergelijken, kun je nu dus nóg beter een keuze maken uit de meest groene energieleveranciers.

Stroometiket

Stroometiket 

Het stroometiket van een energieleverancier geeft weer op welke manier energieleveranciers stroom opwekken. Ieder jaar moet iedere energieleverancier opnieuw kunnen aantonen hoe de elektriciteit die zij levert is opgewekt. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van het stroometiket. Op het stroometiket wordt de samenstelling van de geleverde elektriciteit weergegeven.

Elektriciteit kan op een aantal verschillende manieren worden opgewekt. De meeste energiebedrijven verbrandt hiervoor aardgas of kolen. Steeds meer energieleverancier maken de afgelopen jaren echter gebruik van duurzamere manieren om energie op te wekken: windmolens, waterkracht of andere milieusparende methodes. Vaak gaat het om een combinatie van de volgende mogelijkheden: fossiele brandstoffen, kernenergie en duurzame energiebronnen. 

Stroometiketten vergelijken

Via Energievergelijker kun je eenvoudig het stroometiket van je huidige energieleverancier vergelijken met die van andere leveranciers. Hoe groen is bijvoorbeeld de stroom die je nu afneemt in vergelijking met andere groene stroom leveranciers? Je zult zien dat er nogal wat verschil zit in hoe milieuvriendelijk de groene stroomproducten van energieleveranciers nou daadwerkelijk zijn.