Klachten over energieleverancier indienen
Voor klachten over je energieleverancier kun je uiteindelijk vaak terecht bij 'De Geschillencommissie'. Probeer er echter eerst met de energieleverancier zelf uit te komen. Leg het probleem voor en vraag om uitleg. Misschien kan de leverancier het probleem direct oplossen.
Niet tevreden over reactie?
Niet tevreden over de reactie van het energiebedrijf? Dien dan formeel een bezwaar in bij het bedrijf middels een aangetekende brief. Geef aan waarom je bezwaar maakt en wanneer je een reactie van het energiebedrijf verwacht, bijvoorbeeld binnen vier weken.
De Geschillencommissie
Kom je er ook na een officieel bezwaar niet uit met je energieleverancier? Dan kan De Geschillencommissie mogelijk uitkomst bieden. Zij beslissen bij een meningsverschil wie er gelijk heeft en je energiebedrijf en jij moeten zich aan het besluit van deze commissie houden. Het inschakelen van De Geschillencommissie is niet zonder kosten, want je betaalt klachtengeld. Raadpleeg de website van de commissie voor meer informatie.
Naar de rechtbank
Een andere optie is de zaak voor de rechter te laten komen om het geschil op te lossen. Het nadeel is echter dat het lang kan duren en mogelijk veel geld kost.