Waar kunt u terecht met een storing?

Een storing komt altijd ongelegen. En dient zo snel mogelijk opgelost te worden. U kunt een storing van het gas of de stroom melden bij het Nationale Storingsnummer. Het gaat om meldingen van storingen in de levering van gas en/of stroom tot en met de meter van uw woning. Als u twijfelt waar de storing precies vandaan komt, kunt u altijd bellen.

Storing melden 

U kunt het Nationaal Storingsnummer bereiken via: 0800-9009 en is 24 uur per dag te bereiken. De melding komt direct bij uw lokale netbeheerder voor gas en/of stroom binnen. Deze neemt gelijk maatregelen.

Het kan zijn dat er zich een storing van een apparaat voordoet in uw woning, daar bent u zelf verantwoordelijk voor. Het gaat hierbij om storingen na de elektriciteitsmeter of gasmeter.

De gas- en stroomvoorziening in Nederland behoort tot de betrouwbaarste ter wereld. Toch kunnen storingen altijd optreden. Hier leest u een paar handelingen die u zelf kunt uitvoeren.

Reageer meteen wanneer u gas ruikt. Doe het volgende:
- Zet uw ramen en deuren open

- Draai de hoofdkraan van het gas dicht

- Rook niet en doof eventueel open vuur
 

Als u geen elektriciteit hebt, handel dan als volgt:
- Controleer eerst of de aardlekschakelaar is uitgeschakeld

- Zet daarna alle elektrische apparaten uit

- Ga na of uw buren ook een storing hebben