9,2
2112 Beoordelingen
Energievergelijker wordt beoordeeld met een 9,2 van 1 10 bij 2112 beoordelingen.
Hulp nodig? Bel dan: 020 726 7109

Klachten Energieleveranciers

Heb je klachten of vragen voor je energieleverancier?

Wil je een klacht indienen bij je energieleverancier of heb je vragen?
Energievergelijker.nl helpt je graag het juiste loket bij je energieleverancier te vinden. Klik op de naam van je energieleverancier in onderstaande lijst. Vaak kun je meteen het klachtenformulier of contactformulier invullen. Een aantal energieleveranciers biedt uitsluitend de mogelijkheid om per telefoon contact op te nemen.


Anode Energie
Delta
Engie
Eneco
Energiedirect
Essent
Greenchoice
Innova Energie
Main Energie
Nederlandse Energie Maatschappij
Noordhollandse energie coöperatie
Vattenfall
Oxxio
Qwint
United Consumers
Woon energie

Onvoldoende geholpen door je energieleverancier?

In het geval dat je onvoldoende bent geholpen door je energieleverancier kun je overwegen juridische stappen te ondernemen. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, kun je deze inschakelen. Heb je géén rechtsbijstandsverzekering, dan kan je informatie inwinnen bij bijvoorbeeld Bureau Rechtshulp. Meer informatie kun je ook vinden op de pagina klachten over uw netbeheerder.

Bezwaar maken bij je energiebedrijf

Voordat je juridische hulp kunt inschakelen bij klachten over je energiebedrijf dien je eerst zelf te proberen het probleem op te lossen met het energiebedrijf. Neem daarom eerst zelf contact op met je energiebedrijf en maak je klacht kenbaar en maak bezwaar bij het energiebedrijf. In de meeste gevallen zal het probleem direct verholpen kunnen worden. Is het niet gelukt om het probleem te verhelpen, maak dan formeel bezwaar middels een aangetekende brief. Bewaar het verzendbewijs van de aangetekende brief, dit kun je gebruiken bij eventuele juridische vervolgstappen. In de algemene voorwaarden van je energiebedrijf staat vermeld hoe je een formeel bezwaar kunt indienen.

Vermeld in de brief:

  • waarom je bezwaar maakt
  • de termijn waarop je een reactie van het energiebedrijf verwacht (een redelijke termijn is vier weken)
  • dat je in de reactie van het energiebedrijf een beslissing verlangt

Klacht niet goed verholpen?

Ben je het niet eens met de beslissing van je energiebedrijf dan kan je de klacht indienen bij de Geschillencommissie Energie en Water. Je energiebedrijf moet dan wel zijn aangesloten bij deze geschillencommissie. Dit staat ook in de algemene voorwaarden van je energiebedrijf vermeld. Als je energiebedrijf niet is aangesloten bij deze commissie, staat in de algemene voorwaarden van het energiebedrijf een eigen regeling opgenomen die je dan dient te volgen.

Bij een meningsverschil neemt de Geschillencommissie een besluit waar je energiebedrijf zich aan dient te houden. Bemiddeling door deze commissie kost wel klachtengeld. Op de site van De Geschillencommissie kun je lezen hoeveel.

Website van de Geschillencommissie.

Je kunt er ook voor kiezen om naar de rechter te gaan. Dit kost echter veel tijd en geld.

Bron: ConsuWijzer

Wil je van energieleverancier veranderen? Bereken dan eenvoudig wie de voordeligste energieleverancier is.

Bespaar
ca €650 per jaar
Bekijk de top 5 goedkoopste energieleveranciers
  • logo Innova Energie
  • logo Pure Energie
  • logo Atoomstroom
  • logo United Consumers
  • logo
  • logo Oxxio
  • logo Vandebron
  • logo Essent
  • logo
  • logo Qurrent
  • logo DGB Energie
  • logo Greenchoice
  • logo Vattenfall
  • logo Anode
  • logo Delta
  • logo NEM
  • logo Main Energie
  • logo EnergieDirect
  • logo Eneco
  • logo Budget Energie
  • logo Qwint
  • logo Engie