zondag 6 maart 2016

Campagne Energie-Nederland: ‘Sta op uit je stoel!’

Wellicht heb je de commercial al voorbij zien komen. Met de campagne ‘Sta op uit je stoel!’ moedigt Energie-Nederland iedereen aan om te besparen op energie. Onder het motto ‘Een lagere energierekening begint bij jezelf’ worden consument en bedrijfsleven gestimuleerd werk te maken van energie besparen. 

De campagne is een initiatief van Energie-Nederland, de belangenorganisatie van de energieleveranciers in Nederland. De organisatie zet zich in voor betaalbare en betrouwbare duurzame energievoorziening. In samenwerking met zes bekende energieleveranciers laat Energie-Nederland zien wat je als consument zelf kunt doen om te besparen op energie en welke producten daarvoor te koop zijn. 

Energie besparen: heel eenvoudig

Gedurende twee weken wordt de commercial vertoont op drie publieke tv-netten. Een vriendelijke dame roept een schijnbaar ongeïnteresseerde consument op uit zijn stoel op te staan en in actie te komen. Hoe? Door te ontdekken welke producten er zijn om zelf eenvoudig te besparen op energieverbruik én -kosten.

Als consument kun je namelijk nogal wat doen om de energierekening aanzienlijk te verlagen en om het milieu te sparen, aldus de boodschap van de campagne. Besparende producten van onder meer Eneco, Nuon, E.ON, Essent en Greenchoice maken het makkelijk en in veel gevallen zelfs leuk. 

Van slimme thermostaat tot zonnepaneel

De energiebesparende producten zijn verkrijgbaar via de campagnesite staopuitjestoel.nl. Slimme thermostaten, een nieuwe combinatie van dakisolatie en zonnepanelen en handige apps om altijd en overal inzicht te hebben. Elk product draagt op zijn eigen manier bij aan een beter milieu en aan een lagere energierekening.

“Een groot deel van die mooie, kwalitatieve producten is nog onbekend”, volgens Carline Bevaart, bedenker van de campagne. “En dat is zonde, voor zowel die producten, het milieu als voor de portemonnee van de consument. Want door slimme producten in te zetten is besparen echt heel eenvoudig.”

Heb je de commercial nog niet gezien? Bekijk hem dan hier.

Bron: Energie-Nederland