Qurrent energie

Qurrent

Qurrent Nederland levert de allergroenste energie tegen een eerlijke prijs. Zowel Greenpeace als de Consumentenbond gaven Qurrent een 10 voor duurzaamheid. Met de Qurrent Qbox energie motor kun je in de Qurrent app alle inzichten krijgen. Je kunt simpel op Qurrent inloggen via de website: www.qurrent.nl.

 

Over Qurrent

Qurrent is drie jaar op rij verkozen tot groenste stroomleverancier van Nederland. De groene stroom wordt gegenereerd middels een milieuvriendelijk windpark. Bij Qurrent ben je niet alleen maar klant, maar je wordt ook lid van de coöperatie. Deze investeert in duurzame energieprojecten, zoals het windpark Hellegatsplein. De opbrengst gaat naar de leden. Naar jou dus.

Qurrent ervaringen

Wil je naar Qurrent overstappen? Maar wil je eerst even kijken naar de Qurrent ervaringen en beoordelingen van de huidige klanten? Op deze pagina hebben wij een verzameling Qurrent ervaringen van verschillende klanten bij elkaar gezet zodat je een volledige indruk krijgt. Heb je zelf een Qurrent review? Deel dan je Qurrent ervaringen via het beoordelingsformulier. Je input wordt zeer gewaardeerd.

Welkomstkortingen en actietarieven

Wil je profiteren van actietarieven en hoge welkomstkortingen? Dan adviseren wij om elk jaar opnieuw te kiezen voor een contract met een actietarief en een hoge welkomstkorting. Met vergelijkingssites als Energievergelijker kom je in aanmerking voor deze actietarieven en kortingen. Maak jaarlijks een vergelijking en stap over naar het meest voordelige contract via onze energievergelijker. De energieleveranciers proberen zo hoog mogelijk in deze vergelijker uit te komen. Dit levert leuke welkomstkortingen en actietarieven op, die alleen via de energievergelijkers als deze te vinden zijn. Zo profiteer jij via onze website van de beste kortingen en scherpste actietarieven.

Energiecontracten Qurrent

Qurrent biedt verschillende contracten aan: 1 jaar prijs zeker, 2 jaar prijs zeker of 3 jaar prijs zeker

  • 1 jaar prijs zeker: bij dit contract zet je de huidige energieprijs voor een jaar vast. Je hebt een jaar lang een voordelig energietarief
  • 2 jaar prijs zeker: met dit pakket zet je de huidige energieprijs voor twee jaar vast. Je hebt twee jaar lang een vaste lage prijs
  • 3 jaar prijs zeker: je zet de huidige energieprijs voor drie jaar vast. Je hebt drie jaar lang geen last van prijsstijgingen

Qurrent energie opzeggen en overstappen

Aan het overwegen om Qurrent op te zeggen? Overstappen naar Qurrent? Of wil je overstappen naar een andere energieleverancier? Dit kun je eenvoudig doen met onze overstapmodule. Het opzeggen van je huidige contract wordt voor je gedaan en kost je zelf geen enkele moeite. De leverancier waar je naar gaat overstappen zal het huidige contract voor je opzeggen.

Opzegtermijn

Wij willen je graag adviseren om altijd na te kijken of je huidige contract een opzegtermijn heeft, voordat je overstapt van of naar een energiecontract van Qurrent. Als je nog niet eerder bent overgestapt, kun je altijd kosteloos overstappen. Loopt je contract nog een halfjaar of minder? Dan kan je nieuwe contract hier zonder probleem op aansluiten. Wanneer je contract nog meer dan zes maanden loopt, dan moet je goed kijken of je een eventuele vergoeding dient te betalen vanwege de vroegtijdige opzegging.

Verhuizing doorgeven

Ben je onlangs verhuisd of ga je binnenkort verhuizen? Dan zijn er drie mogelijkheden voor je energiecontract: beëindigen, laten overnemen of meenemen naar het nieuwe adres. In onze energievergelijker geef je aan of je binnenkort gaat verhuizen of onlangs bent verhuisd. Je voert dan het nieuwe woonadres in en geeft aan wanneer je energie op je nieuwe adres wil ontvangen van energieleverancier Qurrent.

Contactgegevens en telefoonnummer Qurrent

Wil je contact opnemen met Qurrent over een storing of om te vragen hoelang je contract nog loopt? Dan kun je contact opnemen met Qurrent via de volgende contactgegevens:

Telefoonnummer: 088 777 1200
Bereikbaarheid: elke werkdag van 8:30 uur tot 19:00 uur bereikbaar, op zaterdag van 10:00 uur tot 16:00 uur
Website: www.qurrent.nl

Gemiddelde beoordelingen
4,6 uit 10
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Ruben
4,7 uit 10
Mooie groene energie en een vriendelijke klantenservice. Dat verandert alleen niks aan het feit dat hun administratie hopeloos is. Het lukt ze al maanden niet om 200 euro (die ze onterecht hebben afgeschreven) terug te storten. Ondanks vele mooie woorden en herhaaldelijke toezeggingen dat het écht deze week zou worden opgelost, blijven ze in gebreke op zoiets simpels. Zelfs reageren op een klachtenformulier is al te moeilijk. Duurzame energie OK, duurzame relatie met klanten = NEE
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van c.cloudt
5,3 uit 10
voorschot te hoog eind afrekening te laat
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Bob
2 uit 10
Wat een enorm slechte klantenservice en verkooppraktijken die neigen naar oplichting! De verkopers beloven je van alles bij een overstap maar Qurrent komt deze afspraken NIET na en verwijst naar kleine letters. Je kan er dus niet van op aan dat de voorwaarde van je overstap gehonoreerd zullen worden. De klantenservice is heel slecht bereikbaar en als je eindelijk iemand spreekt over dit euvel, proberen ze je alleen maar meer diensten te verkopen. Walgelijk.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Henk
4 uit 10
Ik betrek nu een jaar energie bij qurrent. Wat mij opvalt is dat je de energie die je niet geleverd hebt gehad vooruit moet betalen. In mijn geval zat hier ook nog een verhuizing in. In de afrekening die volgde had ik nog geld tegoed van qurrent wat wonderlijk genoeg bijna 2 maanden later nog steeds niet op de rekening staat. Tussen wel betaalde maar niet geleverde energie en de afrekening zit dus 3 maanden. Dat duurt veel te lang.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Karel Jansen
5 uit 10
Onbeschoft bedrijf: Qurrent wil 800€ borg hebben omdat ik volgens hun zeggen niet kredietwaardig ben. Qurrent zegt zich te baseren op informatie van het bedrijf Focum. Als ikzelf bij Focum navraag doe, blijkt dat ik daar niet bekend ben. Op mails naar Qurrent wordt niet gereageerd. Gelukkig bestaat er een 14 dagen herroepingsrecht. Ze zullen het vast ontkennen, maar ik vermoed hierachter een afpoeier strategie voor potentiële klanten met een laag verbruik waar ze niet genoeg aan kunnen verdienen.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Gerard
2 uit 10
heel slechte maatschappij!!!!! reageren niet, administratie niet op orde!!!! Geen zaken mee doen!!!!!!!
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Maus Huijsmans
8,3 uit 10
Vooralsnog voordeel van de twijfel, nog geen slechte ervaringen. En slechte klantenservice? Ik denk dan dat dat wel goed komt tzt, weez bewust voor je keuze ook al vraagt dat in het begin wat meer van je. Goed dat qurrent dit te horen krijgt, zodat ze weten er aandacht aan te moeten geven!
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Rian
2 uit 10
Schandalige verkooppraktijken bij Qurrent. Blijkt helaas vaak en systematisch voor te komen, dus het is geen toeval. Tijd dat het ACM of de consumentenbond hier naar gaat kijken...
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Michiel
10 uit 10
Een vriendelijke jongen kwam aan de deur ik ging 25 euro per maand besparen dat klopte ook ben tevreden met de overstap en blij dat ik het heb gedaan stroom voor de inkoop prijs
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Roald
2 uit 10
Al in het begin waren er problemen. Mijn voorschot werd even verdubbeld zonder overleg. Dit kwam door het "historisch verbruik" op mijn adres werd mij verteld. Dat dit een gezin van 5 personen was en ik alleenstaand ben werd maar even aan voorbij gegaan. Heb er twee keer achteraan gemoeten voor het gewijzigd was. Hoor ook van veel andere klanten veel klachten over de belabberde klantenservice. Ze pretenderen een community te zijn met leden, geen winst te maken en flink te investeren in duurzame energie. In werkelijkheid geven ze daar niks om. Het gaat ze om zieltjes winnen met "exposure". Daarom steken ze flink geld in Feyenoord. U weet wel, bekend van de Hamas spreekkoren, massale rellen en gesloopt historisch erfgoed. Of ik mij daar even lid van wil noemen en via een community daaraan wil bijdragen... Nee dank u, ik ben weg zodra mijn contract af loopt.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van ron bouquet
6,7 uit 10
Geen ervaring met klachten en klacht-afhandeling ;overstappen ging soepel. Prijs voor teruglevering hoogste in de markt. Ben benieuwd naar het verleng voorstel over vier maanden. Website is niet de meest hedendaagse , ook niet de snelste. Termijnbedrag aanpassen werkt al enige tijd niet.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Kamiel
2 uit 10
Ga niet bij qurrent! 1. Verkeerde meter werd bij mij persoonlijk in rekening gebracht. Pas na tientallen telefoontjes recht kunnen zetten. 2. Foutieve facturen in rekening gebracht 3. iets simpels als een rekeningnummer wijzigen gaat al helemaal mis 4. Klantenservice mag jou niet doorverbinden met hoofdkantoor. Pas na herhaaldelijk aandringen wordt er actie ondernomen. 5. enkele mensen binnen het bedrijf weten van wanten. De rest werkt echt zo slecht. 6. Opgezegd, maar wacht al 3 maanden op mijn eindnota, de termijn is maximaal 6 weken. 7. Ze weten je prima te vinden als je moet betalen. De enige keer dat ik werd gebeld was over een niet betaalde rekening - LOGISCH ALS JE HET REKENINGNUMMER HEBT GEWIJZIGD EN DE OUDE REKENING WAS OPGEHEVEN. Kortom: GA NIET BIJ QURRENT
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening

Energiebron Qurrent

Uit het stroometiket van Qurrent blijkt dat de geleverde elektriciteit is opgewekt met behulp van de volgende energiebronnen:

  • Windenergie (99%)
  • Zonne-energie (1%)

Door de stroometiketten met elkaar te vergelijken, kun je nu dus nóg beter een keuze maken uit de meest groene energieleveranciers.

Stroometiket

Stroometiket

Sinds 2005 zijn energieleveranciers verplicht om bekend te maken uit welke bronnen zij hun stroom halen. Energieleveranciers moeten niet alleen vermelden welk percentage van elke energiebron is gebruikt voor de opwekking, maar ook wat de milieugevolgen van de stroomproductie inhouden.

Als het bedrijf onderdeel uitmaakt van een concern moet ook daarvoor een stroometiket worden verstrekt. Grote energiebedrijven als Essent en Nuon moeten dus drie soorten stroometiketten verstrekken.

Stroometiketten vergelijken

Alle aanbieders moeten het etiket op dezelfde manier opstellen, zodat consumenten energieleveranciers in dit opzicht goed met elkaar kunnen vergelijken. Energievergelijker toont per energieleverancier het stroometiket. Zo kun je eenvoudig het stroometiket van je huidige energieleverancier vergelijken met die van andere leveranciers. Is de stroom die je nu afneemt wel daadwerkelijk zo groen? Aan de hand van de stroometiketten kun je zien wat de verschillen tussen de milieuvriendelijke, groene stroomproducten van energieleveranciers zijn.