Energieleverancier Energiedirect

EnergieDirect

Energiedirect.nl is de prijsvechter van Essent. Energiedirect.nl levert al sinds 2002 energie aan 700.000 klanten tegen scherpe tarieven.

 

Over Energiedirect.nl

Energiedirect.nl levert energie aan zo’n 350.000 Nederlandse huishoudens. Omdat bij Energiedirect.nl alles online geregeld wordt, kunnen ze de tarieven laag houden, is er altijd overzicht over de stand van zaken en bieden ze ondersteuning door middel van deskundig advies waar nodig. Voor een overzicht kun eenvoudig op je persoonlijke pagina bij Energiedirect.nl inloggen. Bij Energiedirect zijn vaste klanten net zo belangrijk als nieuwe klanten.

Energiedirect.nl levert zowel groene- als grijze stroom. De groene stroom van Energiedirect.nl bestaat uit windenergie en waterkracht, opgewerkt buiten Nederland. Omdat Energiedirect.nl ook grijze energie levert aan klanten, behoort de energieleverancier niet tot de meest duurzame energieleveranciers.

Ervaringen met Energiedirect.nl

Heb je besloten om over te stappen naar Energiedirect? Of toch liever eerst de ervaringen van hun huidige klanten inzien? Dat kan! Op deze pagina hebben wij een aantal ervaringen van verschillende klanten verzameld om je te kunnen voorzien van de meest compleet mogelijke informatie. Zelf een beoordeling over Energiedirect achterlaten? Vul dan het beoordelingsformulier in en help toekomstige klanten met overstappen naar de juiste leveranciers.

Welkomstkortingen en actietarieven

Welkomstkortingen en actietarieven ontvang je uitsluitend via energievergelijkingssites als Energievergelijker. Energieleveranciers concurreren namelijk met elkaar om zo hoog mogelijk uit te komen in de ranglijst van de vergelijker: dit levert vaak mooie welkomstkortingen en actietarieven op. Kortingen die je niet terugvind op de website van de energieleverancier. Wij raden dan ook aan om ieder jaar een andere energieleverancier te kiezen, zo ben je altijd verzekerd van de goedkoopste stroom.

Energiecontracten Energiedirect.nl

Energiedirect.nl  werkt met vaste- en variabele energiecontracten. Je kunt kiezen voor een contract van één of drie jaar met een vast tarief: Helder 1 jaar of Helder 3 jaar. Je kunt echter ook kiezen voor een Modelcontract, zodat je altijd het actuele tarief betaalt. Met het actuele tarief wordt bedoeld dat je om het half jaar de nieuwe, actuele prijs betaalt voor energie.

    •    1 jaar: dit contract geeft je de zekerheid van een jaar lang stroom tegen een (van tevoren vastgesteld) bedrag. Hierdoor heb je een jaar lang energie voor dezelfde prijs. Dit contract is tussentijds niet opzegbaar. .
    •    3 jaar: dit contract levert je drie jaar lang energie voor een vaste prijs. Hoe langer het contract, hoe lager de energieprijs die je aangeboden krijgt. Je zit wel drie jaar lang aan hetzelfde contract vast.
    •    Model contract: bij dit flexibele contract wordt de energieprijs bepaald door de markt, je betaalt de markttarieven. Je profiteert dan van lage energieprijzen wanneer de prijzen zakken, maar je betaalt meer zodra de energieprijzen weer stijgen. Een flexibel contract is daarentegen wel ten alle tijden opzegbaar.

Energiedirect.nl opzeggen en overstappen

Niet tevreden als klant van Energiedirect? Wil je liever overstappen naar een andere energieleverancier? Maak dan gebruik van onze online overstapmodule. Hier kun je alle energieleveranciers met elkaar vergelijken. Geen gedoe met het opzeggen van je huidige contract: als je overstapt naar een andere leverancier, dan zegt deze het contract bij je huidige leverancier op. Zo hoef je hier er zelf geen tijd en energie meer aan te besteden, wel zo handig.

Opzegtermijn

Je kunt bij het afsluiten van een contract vaak kiezen tussen een contract van één, twee of drie jaar. Gedurende de contracttijd kun je niet zomaar overstappen. Indien je toch eerder wilt overstappen, moet je waarschijnlijk een opzegvergoeding betalen. Na afloop van een contractperiode wordt deze vaak stilzwijgend verlengd en daarmee omgezet in een onbepaald tijdscontract. Dit contract kun je wel opzeggen zonder een opzegvergoeding te hoeven betalen. Heb je een overeenkomst voor onbepaalde tijd? Dan hoef je alleen rekening te houden met de opzegtermijn van 30 dagen.

Verhuizing doorgeven

Ga je verhuizen? Dan kun je er voor kiezen om je energiecontract te beëindigen, over te laten nemen of om het contract mee te nemen naar je nieuwe adres. Als je je contract van Energiedirect.nl mee wil nemen naar je nieuwe adres, is het zaak om ervoor te zorgen dat je minimaal 14 dagen van te voren de verhuizing doorgeeft aan Energiedirect.nl. Onze overstapmodule geeft je de mogelijkheid om aan te geven of je binnenkort gaat verhuizen, of onlangs bent verhuisd. Hierbij kun je bijvoorbeeld een datum in de toekomst opgeven, waarop Energiedirect.nl energie moet gaan leveren op je nieuwe adres.

Contactgegevens en telefoonnummer Energiedirect.nl

Telefoonnummer: 0900 – 3347328
Bereikbaarheid: Maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 16:00 uur
Website: www.energiedirect.nl

Gemiddelde beoordelingen
5,8 uit 10
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Carlijn Postma
7,3 uit 10

Een voorlopige beoordeling: ik ben net overgestapt van Essent naar Energiedirect, omdat deze ongeveer € 130 per jaar goedkoper is. Communicatie van Energiedirect was heel helder, ook het online systeem waar je je gegevens en je meterstanden kunt invullen ziet er goed uit. Nu de jaarafrekening in maart afwachten...

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Michelle Kuppen
6 uit 10

Alles prima! Heel tevreden.

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Inge Kuntze
3,7 uit 10
Zeer slecht ! Terug te ontvangen voorschotten worden heel lang vastgehouden, klanten worden steevast met 'je' en 'jij' aangesproken, jaarnota onduidelijk. Check hun FB-pagina maar en lees de opmerkingen van klanten, niet positief ! NIET DOEN !!
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van martin
6 uit 10

prettige klantenservice die meteen met je meedenken en een oplossing zoeken. Jammer dat je als klant niet in aanmerking komt voor de zogenaamde "welkomstpremies". Reden genoeg voor mij om momenteel over te stappen naar een goedkopere aanbieder.

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Arnold
2 uit 10
Toch echt het meest klantonvriendelijke bedrijf dat ik ooit heb meegemaakt. Mijn vader (op leeftijd) heeft zich per abuis 2x aangemeld voor een contract bij Energiedirect, komende van een andere energieleverancier. Hierdoor is hij 'al eerder klant geweest' en heeft daarom geen recht op de korting die een nieuwe klant krijgt. Dit terwijl hij natuurlijk helemaal nooit eerder klant is geweest. Ook na uitleg van deze situatie weigert Energiedirect om ook maar iets van begrip in de situatie te tonen en zegt doodleuk dat ze de korting echt niet kunnen berekenen want vanwege het 2x aanmelden is er al een keer eerder een contract geweest. Belachelijk, zo snel mogelijk weg bij dit bedrijf en op zoek naar een leverancier die wel waarde hecht aan zijn klanten. Het enige pluspunt is dat de mailwisseling over dit probleem snel verliep.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van J. Smeding
6 uit 10
Medio 2015 is Energiedirect overgegaan op een nieuw systeem voor versturen van mails naar de klanten. Daardoor krijg ik op mijn mailadres geen mails meer, alleen wel de vraag om de meterstanden door te geven. Diverse malen heb ik klantenservice benaderd, maar zij komen niet verder dan dat ik een nieuw mailadres moet nemen. Hun kracht - alles digitaal - is dus tevens hun zwakte, want daardoor blijf ik verstoken van alle informatie van Enerdiedirect. Ook bv jaarverbruiken, contractinformatie, enz zijn voor mij niet meer bereikbaar. Zeer slechte klantenservice. Ik ben genoodzaakt elders een energiecontract af te sluiten.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Paul
4,7 uit 10
Ze hebben mijn stroom levering beëindigd want een maand premie niet was betaald ,ik kom terug van reis en staat een brief van Liander dat ze komen af sluiten .Ze hebben de eerste maand premie niet kunnen incasseren doordat ze hebben dat gedaan voordat onze overschrijving werd gemaakt van onze zakelike rekening,oke prima maar zo snel af sluiten ??? ik weet van niets ,ik ben op reis ,ik denk dat alles wordt afgeschreven ,ik kom thuis en heb ik dit , op hun mijn-energiedirect account was niets te zien over een open bedrag . Ik heb gebeld en ze zeggen dat niet te terug draaien field ,1000 euro borg betalen of weg wezen bij bewijs van spreken. Dit is echt niet normaal hoor ....echt niet .
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Charleen van der Vechte
8 uit 10

Fijne energieleverancier met een goede prijs. Altijd een goede welkomsactie voor nieuwe klanten.

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Tim Vermoolen
7 uit 10

Degelijk, mag iets groener qua herkomst van de stroom!

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Lisette
6,7 uit 10
Prima leverancier. Openingstijden klantenservice (geopend op werkdagen tot 16:00) is voor de werkende medemens wat summier. Opzegproces verliep soepel zonder al te veel gedoe.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van M ebbing
6 uit 10

Prima

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Bas Dittner
4 uit 10

Erg teleurstellend, eens maar nooit meer. Saldo teveel betaald voorschot wordt onnodig lang vastgehouden. Conflicterende mededelingen over terugbetaling. Je wordt aan het lijntje gehouden met steeds een ander verhaal waarom nog niet is betaald. Heel frustrerend en zou niet zoveel tijd en energie moeten kosten om je eigen geld terug te krijgen. Gevoel dat je wordt opgelicht. Energiedirect niet doen!

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening

Top 3 energiebronnen Energiedirect.nl

Uit het stroometiket van Energiedirect.nl blijkt dat de geleverde elektriciteit voornamelijk is opgewekt met behulp van de volgende energiebronnen :

  • Kolen (41,7%)
  • Aardgas (26,2%)
  • Wind (19,4%)

Door de stroometiketten met elkaar te vergelijken, kun je nu dus nóg beter een keuze maken uit de meest groene energieleveranciers.

Stroometiket

Stroometiket 

Het stroometiket van energieleveranciers laat zien op welke manier stroom wordt opgewekt. Op het stroometiket vermeldt iedere energieleverancier het percentage van elke energiebron dat is gebruikt voor de opwekking van de energie en de milieugevolgen van de elektriciteitsproductie met die desbetreffende energiebronnen. Ieder jaar moet het energiebedrijf namelijk opnieuw kunnen aantonen hoe de elektriciteit die zij levert is opgewekt. 

Elektriciteit wordt tegenwoordig op veel verschillende manieren opgewekt, bijvoorbeel door aardgas of kolen te verbranden in elektriciteitscentrales. Veel energiebedrijven hanteren echter steeds vaker meer duurzame methodes, zoals windmolens, waterkracht of andere milieusparende alternatieven. In het stroometiket zie je vaak een mix van fossiele brandstoffen en duurzame energiebronnen als herkomst. 

Stroometiketten vergelijken

Via Energievergelijker kun je eenvoudig het stroometiket van je huidige energieleverancier vergelijken met die van andere leveranciers. Is de stroom die je afneemt wel werkelijk zo groen? En hoe zit dit in vergelijking met andere leveranciers? Bij het vergelijken zul je zien dat er nogal wat verschil zit in hoe milieuvriendelijk de groene stroomproducten van energieleveranciers nou daadwerkelijk zijn. Het is dus verstandig om alvorens je overstapt, eerst het stroometiket van een leverancier te bekijken.