Eneco energieleverancier

Eneco

“Duurzame energie voor iedereen” zo luidt de missie van Eneco. Eneco is van de vijf grootste internationale energieleveranciers het meest duurzaam. Of je nu bewust op zoek bent naar groene energie, of gewoonweg een lage energierekening wilt hebben, Eneco behandelt elke klant individueel om samen naar een duurzame toekomst toe te werken.

 

 

Over Eneco Energie

Eneco heeft het groenste energie investeringsbeleid van de grotere energiebedrijven. Eneco maakt geen gebruik van kernenergie of van kolengestookte centrales, maar investeert juist in energiebesparing, wind- en zonneprojecten en biomassa. De duurzaam opgewekte energie wordt verder aangevuld met energie die is opgewekt in gascentrales. Eneco streeft er naar om een volledig duurzame koers te volgen. De groeiende vraag naar groene energie hoopt Eneco te ondervangen door te investeren in Europese initiatieven, bijvoorbeeld windenergie in Groot-Brittannië en zonne-energie in Frankrijk.

Ervaringen met Eneco Energie

Wil je overstappen naar de energie van Eneco en ben je benieuwd naar de ervaringen van andere klanten? Bekijk dan eens de recensies die wij hebben vergaard van andere Eneco consumenten. Zo zie je in een oogopslag alles van je nieuwe energieleverancier, alvorens je overstapt. Heb je zelf ervaring met deze energieleverancier? Deel deze dan met anderen door het beoordelingsformulier in te vullen. Jouw input wordt enorm gewaardeerd.

Welkomstkortingen en actietarieven

Wil jij de allergoedkoopste energie, dan raden wij je aan ieder jaar opnieuw te kiezen voor een energieleverancier tegen het actietarief. Actietarieven via vergelijkingssites worden vaak gecombineerd met mooie welkomstkortingen. Zit het contractjaar erop, dan maak je gewoon opnieuw een vergelijking en kies je opnieuw voor een mooie aanbieding.

Energiecontracten Eneco Energie particulier

Eneco werkt met vaste- en variabele energiecontracten. Bij een contract met een vaste energieprijs, blijft je tarief gedurende de contractperiode gelijk. Dit kan voor één of meerdere jaren het geval zijn. E.ON biedt contracten met een vast tarief aan met een contractduur van 1, 2 of 3 jaar. Hoe langer je contract, hoe voordeliger je tarief.


    •    1 jaar vast: dit contract geeft je de zekerheid van een jaar lang stroom tegen een (van tevoren vastgesteld) bedrag. Hierdoor heb je een jaar lang energie voor dezelfde prijs. Dit contract is tussentijds niet opzegbaar.
    •    2 jaar vast: dit contract biedt je vaste energieprijzen gedurende twee jaar. Je hebt geen last van schommelende energieprijzen, maar je kunt twee jaar lang niet overstappen van energieleverancier. Je kunt dit contract niet tussentijds opzeggen.
    •    3 jaar vast: dit contract levert je drie jaar lang energie voor een vaste prijs. Hoe langer het contract, hoe lager de energieprijs die je aangeboden krijgt. Je zit wel drie jaar lang aan hetzelfde contract vast.
    •    Flexibel contract: bij dit contract wordt de energieprijs bepaald door de markt, je betaalt de markttarieven. Dit geeft je de mogelijkheid om te profiteren van lage energieprijzen bij een daling, maar je betaalt meer zodra de energieprijzen stijgen. Een flexibel contract is altijd opzegbaar.

Eneco Energie zakelijk

Eneco is er voor zowel de grote als kleine onderneming. Eneco stimuleert haar klanten met de verduurzaming van hun onderneming. Bij de grote klanten ondersteunt Eneco actief de duurzame projecten. 

Voor het MKB zijn er half groene opties. Het gaat hierbij om groene stroom die deels is aangevuld met energie uit aardgas. Zo is er de keuze voor Hollandse Wind of Ecostroom. De contractduur is 1 tot 3 jaar voor een vaste prijs en voor onbepaalde tijd voor een flexibel contract.
Vergelijk alle zakelijke energieprijzen met elkaar om de beste keuze te maken. 

Eneco Energie opzeggen en overstappen

Eneco opzeggen, of juist overstappen naar Eneco? Of toch liever overstappen naar een andere energieleverancier? Je kunt nu gemakkelijk alle andere energieleveranciers vergelijken via onze overstapmodule. Geen gedoe met het opzeggen van je huidige contract: als je overstapt naar een andere leverancier, dan zegt deze het contract bij je huidige leverancier op. Zo hoef je hier er zelf geen tijd en energie meer aan te besteden, wel zo handig.

Opzegtermijn

Je kunt bij het afsluiten van een contract vaak kiezen tussen een contract van één, twee of drie jaar. In die tijd kun je niet zomaar overstappen. Indien je toch wilt overstappen, moet je waarschijnlijk een opzegvergoeding betalen. Na afloop van een contract wordt deze vaak stilzwijgend verlengd en wordt het contract daarmee omgezet in een onbepaald tijdscontract. Dit contract kun je wel opzeggen zonder een opzegvergoeding te hoeven betalen. Heb je een overeenkomst voor onbepaalde tijd? Dan hoef je alleen rekening te houden met de opzegtermijn van 30 dagen.

Verhuizing doorgeven

Ga je verhuizen? Dan kun je er voor kiezen om je energiecontract te beëindigen, over te laten nemen door de nieuwe bewoners, of om het contract mee te laten verhuizen naar je nieuwe adres. Onze energievergelijker geeft je de mogelijkheid om aan te geven of je binnenkort gaat verhuizen, of onlangs bent verhuisd. Hierbij kun je bijvoorbeeld een datum in de toekomst opgeven, waarop E.ON energie moet gaan leveren op je nieuwe adres.

E.ON overgenomen door Eneco

Op zoek naar energieleverancier E.ON? Die zul je niet meer terugvinden als zodanig. Dat komt doordaat Eneco Energie de Nederlandse activiteiten van E.ON begin 2018 heeft overgenomen. Voor klanten van E.ON veranderde er weinig, maar officieel werden zij wel klant van Eneco.

Contactgegevens en telefoonnummer Eneco Energie

Wil je contact opnemen met Eneco, dan kan dat via onderstaande contactgegevens.

Telefoonnummer: 0900 – 0201
Bereikbaarheid: Maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
Website: http://www.eneco.nl/

Gemiddelde beoordelingen
6,6 uit 10
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Yvo
8 uit 10

Overstap is vlekkeloos verlopen en ook flink kunnen besparen. Vooralsnog top!

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van richard van hest
8,3 uit 10
telefonisch benaderd, overstap vlekeloos verlopen, boete is door essent betaald, en goed bereikbaar top bedrijf
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Marcel
7 uit 10

Onze regioaanbieder, niks mis mee, maar overstappen loont, en daarom wisselen we ieder jaar...

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Anneliese
8 uit 10

Een fijne energieleverancier, nog nooit problemen gehad bij Eneco. Ben erg tevreden.

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Joost de Jong
7 uit 10

Wij werden automatisch klant bij koop nieuwe woning, Hiervoor voor een contract loos abonnement hanteren ze redelijke prijzen, Goeie service voor een grote maatschappij. Niet bepaald een prijsvechter.

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Anita
6 uit 10
Na onze verhuizing al 3 maanden bezig om het geld van de eindafrekening wat ze op de rekening van de nieuwe bewoners van onze vorige woning hebben gestort terug te krijgen . Ook hadden ze al onze gegevens verwisseld zoals klantnummer en rekeningnummers . We bellen elke week met de klantenservice en worden daar consequent aan het lijntje gehouden . Op onze email 's met klachten wordt helemaal niet gereageerd. Wij gaan zo snel mogelijk overstappen.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Saaar
6 uit 10
Heeeeeeel waardeloos!  Mevrouw Marijke Sticht of Stight had ik aan de lijn en die kon me niet helpen voor de aansluiting en vertelde me heel brutaal aan de telefoon ja, ik kan niks voor je doen dan stap je maar lekker over naar een andere energiebedrijf! Boem zo opgehangen. Na de 8ste keer weer gebeld te hebben was het probleem nog niet opgelost. Ik moest een bedrag van 400 euro overmaken. Dan zoU het probleem opgelost wordrn en de monteur zou met spoed langs komen. Zo gezegd, zo niet gedaan na 400 euro kwam er weer 242 euro erbij wat ik moest overmaken voordat de overeenkomst en alles ingaat. IK VOEL ME ZWAAR IN DE MALING GENOMEN VUILE Kenke OPLICHTERS! JULLIE VERDIENEN EEN BOM OP DAT PLEKJE WAAR JULLIE GESCHUILT ZITTEN kenke DIEVEN!
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Frans V
8 uit 10
Al een paar jaar klant bij eneco. TOP.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Geertje
6 uit 10
Eneco komt zijn financieele verplichting niet na!!! Mijn welkoms premie word maar steeds niet uitbetaald!!! en ik ben niet de enige, mijn vriendin en mijn vriend hebben er ook heel lang op moeten wachten. Voor mij nooit geen Eneco meer, zal het ook niet aanbevelen!!!
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Jan peters
4,7 uit 10
Onvoldoende na opzeggingen na 5 maanden nog rekeningen opgestuurd krijgen. Ondanks herhaaldelijke aanvragen wordt er niets gedaan. Slechte montage wordt verhaald op privé persoon.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Boegem
6 uit 10
Krijgt geen antwoord op mijn vraag
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Trouwe Klant
5,3 uit 10
44 jaar zijn we al klant en tot juli jl. ging alles goed. Tot ik de datum van automatische incasso wijzigde van de 15e naar de 24e van de maand. Daarna ging alles mis en kost het me al uren om af te komen van een boete van het incassobureau wegens vermeend niet betalen. Eneco incasseerde in juli jl. zowel op de oude als nieuwe datum hetzelfde bedrag. Dit was een fout van Eneco en daarom storneerde ik 1 teveel afgeschreven bedrag. De smoezen van de Klantenservice zijn legio. Een oplossing en excuses voor het ongemak zijn er na talrijke e-mail en telefoontjes nog steeds niet. Zelfs een bosje bloemen niet. Nog nooit in 44 jaar een achterstand gehad en dan als oplossing een e-mail met een "betalingsregeling". Er is geen achterstand!!!!!!! Een telefoontje eerder werd aangeboden de vordering naar Februari 2020 te verschuiven. Snapten het niet. Klantenservice heeft niet het overzicht om de klachten te kunnen afdoen. Ik overweeg het contract op te zeggen. Foutje moet kunnen, maar een oplossing voor een niet bestaande betalingsachterstand ook.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening

Top 3 energiebronnen Eneco

Uit het stroometiket van Eneco blijkt dat de geleverde elektriciteit voornamelijk is opgewekt met behulp van de volgende energiebronnen :

  • Aardgas (37%)
  • Wind (31,5%)
  • Waterkracht (25,9%)

Door de stroometiketten met elkaar te vergelijken, kun je nu dus nóg beter een keuze maken uit de meest groene energieleveranciers.

Stroometiket

Stroometiket Eneco

Het stroometiket van Eneco geeft weer op welke manier zij stroom opwekt. Ieder jaar moet iedere energieleverancier opnieuw kunnen aantonen hoe de elektriciteit die zij levert is opgewekt. Hiervoor wrordt gebruik gemaakt van het stroometiket. Op het stroometiket wordt de samenstelling van de geleverde elektriciteit vermeld.

Elektriciteit kan op verschillende manieren worden opgewekt. Een groot aantal energiebedrijven verbrandt hiervoor aardgas of kolen. Steeds meer energieleverancier maken de afgelopen jaren echter gebruik van duurzamere manieren om energie op te wekken: windmolens, waterkracht of andere milieusparende methodes. Vaak gaat het om een combinatie van de volgende mogelijkheden: fossiele brandstoffen, kernenergie en duurzame energiebronnen. 

Stroometiketten vergelijken

Energievergelijker geeft de belangrijkste info uit de stroometiketten weer, zodat je eenvoudig de stroomherkomst van de energieleveranciers kunt vergelijken. Hoe duurzaam is bijvoorbeeld de stroom die je nu afneemt? En wordt deze opgewekt middels de wind of zon? Zo kun je nog beter beoordelen en weet je zeker dat je naar volle tevredenheid een overstap maakt waar je zelf achter staat. 

Stuur deze pagina door naar een vriend
{{messageSuccess}} {{messageError}}
Dit is een verplicht veld.
Dit e-mailadres lijkt ongeldig. Dit is een verplicht veld.
Dit e-mailadres lijkt ongeldig. Dit is een verplicht veld.
Dit is een verplicht veld.
Dit is een verplicht veld.