Eneco energieleverancier

Eneco

“Duurzame energie voor iedereen” zo luidt de missie van Eneco. Eneco is van de vijf grootste internationale energieleveranciers het meest duurzaam. Of je nu bewust op zoek bent naar groene energie, of gewoonweg een lage energierekening wilt hebben, Eneco behandelt elke klant individueel om samen naar een duurzame toekomst toe te werken.

 

 

Over Eneco Energie

Eneco heeft het groenste energie investeringsbeleid van de grotere energiebedrijven. Eneco maakt geen gebruik van kernenergie of van kolengestookte centrales, maar investeert juist in energiebesparing, wind- en zonneprojecten en biomassa. De duurzaam opgewekte energie wordt verder aangevuld met energie die is opgewekt in gascentrales. Eneco streeft er naar om een volledig duurzame koers te volgen. De groeiende vraag naar groene energie hoopt Eneco te ondervangen door te investeren in Europese initiatieven, bijvoorbeeld windenergie in Groot-Brittannië en zonne-energie in Frankrijk.

Ervaringen met Eneco Energie

Wil je overstappen naar de energie van Eneco en ben je benieuwd naar de ervaringen van andere klanten? Bekijk dan eens de recensies die wij hebben vergaard van andere Eneco consumenten. Zo zie je in een oogopslag alles van je nieuwe energieleverancier, alvorens je overstapt. Heb je zelf ervaring met deze energieleverancier? Deel deze dan met anderen door het beoordelingsformulier in te vullen. Jouw input wordt enorm gewaardeerd.

Welkomstkortingen en actietarieven

Wil jij de allergoedkoopste energie, dan raden wij je aan ieder jaar opnieuw te kiezen voor een energieleverancier tegen het actietarief. Actietarieven via vergelijkingssites worden vaak gecombineerd met mooie welkomstkortingen. Zit het contractjaar erop, dan maak je gewoon opnieuw een vergelijking en kies je opnieuw voor een mooie aanbieding.

Energiecontracten Eneco Energie particulier

Eneco werkt met vaste- en variabele energiecontracten. Bij een contract met een vaste energieprijs, blijft je tarief gedurende de contractperiode gelijk. Dit kan voor één of meerdere jaren het geval zijn. E.ON biedt contracten met een vast tarief aan met een contractduur van 1, 2 of 3 jaar. Hoe langer je contract, hoe voordeliger je tarief.


    •    1 jaar vast: dit contract geeft je de zekerheid van een jaar lang stroom tegen een (van tevoren vastgesteld) bedrag. Hierdoor heb je een jaar lang energie voor dezelfde prijs. Dit contract is tussentijds niet opzegbaar.
    •    2 jaar vast: dit contract biedt je vaste energieprijzen gedurende twee jaar. Je hebt geen last van schommelende energieprijzen, maar je kunt twee jaar lang niet overstappen van energieleverancier. Je kunt dit contract niet tussentijds opzeggen.
    •    3 jaar vast: dit contract levert je drie jaar lang energie voor een vaste prijs. Hoe langer het contract, hoe lager de energieprijs die je aangeboden krijgt. Je zit wel drie jaar lang aan hetzelfde contract vast.
    •    Flexibel contract: bij dit contract wordt de energieprijs bepaald door de markt, je betaalt de markttarieven. Dit geeft je de mogelijkheid om te profiteren van lage energieprijzen bij een daling, maar je betaalt meer zodra de energieprijzen stijgen. Een flexibel contract is altijd opzegbaar.

Eneco Energie zakelijk

Eneco is er voor zowel de grote als kleine onderneming. Eneco stimuleert haar klanten met de verduurzaming van hun onderneming. Bij de grote klanten ondersteunt Eneco actief de duurzame projecten. 

Voor het MKB zijn er half groene opties. Het gaat hierbij om groene stroom die deels is aangevuld met energie uit aardgas. Zo is er de keuze voor Hollandse Wind of Ecostroom. De contractduur is 1 tot 3 jaar voor een vaste prijs en voor onbepaalde tijd voor een flexibel contract.
Vergelijk alle zakelijke energieprijzen met elkaar om de beste keuze te maken. 

Eneco Energie opzeggen en overstappen

Eneco opzeggen, of juist overstappen naar Eneco? Of toch liever overstappen naar een andere energieleverancier? Je kunt nu gemakkelijk alle andere energieleveranciers vergelijken via onze overstapmodule. Geen gedoe met het opzeggen van je huidige contract: als je overstapt naar een andere leverancier, dan zegt deze het contract bij je huidige leverancier op. Zo hoef je hier er zelf geen tijd en energie meer aan te besteden, wel zo handig.

Opzegtermijn

Je kunt bij het afsluiten van een contract vaak kiezen tussen een contract van één, twee of drie jaar. In die tijd kun je niet zomaar overstappen. Indien je toch wilt overstappen, moet je waarschijnlijk een opzegvergoeding betalen. Na afloop van een contract wordt deze vaak stilzwijgend verlengd en wordt het contract daarmee omgezet in een onbepaald tijdscontract. Dit contract kun je wel opzeggen zonder een opzegvergoeding te hoeven betalen. Heb je een overeenkomst voor onbepaalde tijd? Dan hoef je alleen rekening te houden met de opzegtermijn van 30 dagen.

Verhuizing doorgeven

Ga je verhuizen? Dan kun je er voor kiezen om je energiecontract te beëindigen, over te laten nemen door de nieuwe bewoners, of om het contract mee te laten verhuizen naar je nieuwe adres. Onze energievergelijker geeft je de mogelijkheid om aan te geven of je binnenkort gaat verhuizen, of onlangs bent verhuisd. Hierbij kun je bijvoorbeeld een datum in de toekomst opgeven, waarop E.ON energie moet gaan leveren op je nieuwe adres.

E.ON overgenomen door Eneco

Op zoek naar energieleverancier E.ON? Die zul je niet meer terugvinden als zodanig. Dat komt doordaat Eneco Energie de Nederlandse activiteiten van E.ON begin 2018 heeft overgenomen. Voor klanten van E.ON veranderde er weinig, maar officieel werden zij wel klant van Eneco.

Contactgegevens en telefoonnummer Eneco Energie

Wil je contact opnemen met Eneco, dan kan dat via onderstaande contactgegevens.

Telefoonnummer: 0900 – 0201
Bereikbaarheid: Maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
Website: http://www.eneco.nl/

Gemiddelde beoordelingen
5,9 uit 10
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Yvo
8 uit 10

Overstap is vlekkeloos verlopen en ook flink kunnen besparen. Vooralsnog top!

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van richard van hest
8,3 uit 10
telefonisch benaderd, overstap vlekeloos verlopen, boete is door essent betaald, en goed bereikbaar top bedrijf
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Marcel
7 uit 10

Onze regioaanbieder, niks mis mee, maar overstappen loont, en daarom wisselen we ieder jaar...

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Anneliese
8 uit 10

Een fijne energieleverancier, nog nooit problemen gehad bij Eneco. Ben erg tevreden.

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Joost de Jong
7 uit 10

Wij werden automatisch klant bij koop nieuwe woning, Hiervoor voor een contract loos abonnement hanteren ze redelijke prijzen, Goeie service voor een grote maatschappij. Niet bepaald een prijsvechter.

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Anita
6 uit 10
Na onze verhuizing al 3 maanden bezig om het geld van de eindafrekening wat ze op de rekening van de nieuwe bewoners van onze vorige woning hebben gestort terug te krijgen . Ook hadden ze al onze gegevens verwisseld zoals klantnummer en rekeningnummers . We bellen elke week met de klantenservice en worden daar consequent aan het lijntje gehouden . Op onze email 's met klachten wordt helemaal niet gereageerd. Wij gaan zo snel mogelijk overstappen.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Frans V
8 uit 10
Al een paar jaar klant bij eneco. TOP.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Miranda
8,3 uit 10
Goed ben erg tevreden
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Stan
5 uit 10
Vervelende verkooptechnieken met valse informatie. Zoeken de randjes van de wet op. Ook de informatie dat de klantenservice klopt niet altijd wat nare verassingen veroorzaakt. Bij deze leverancier is t verstandig om al je vragen schriftelijk te stellen en contracten/voorwaarden goed door te lezen. Concurrenten zijn goedkoper en duurzamer. Heb een flinke boete moeten betalen om er vanaf te komen, maar was het waard.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van D
5,3 uit 10
Via het ketel comfort abonnement was de monteur langs gekomen voor onderhoud van de CV ketel. Er moest wat vervangen worden, hiervoor gaat de monteur materiaal halen maar komt vervolgens terug zonder het materiaal wat nodig is om al het onderhoud uit te voeren. Vervolgens heeft hij 'geen zin' om een ander deel van het onderhoud te doen, en doet dit vervolgens niet. De besproken kosten voor wat er wel uitgevoerd is was 30 euro en ik krijg een nota van ruim 70 euro. Hierover een klacht ingediend maar wordt steeds van kastje naar de muur gestuurd, beloofd dat ik terug gebeld zal worden maar dit gebeurd niet. Om vervolgens alleen maar te horen dat de nota klopt. Absoluut geen coulance met het feit dat de kosten die besproken waren minder dan de helft van de uiteindelijke nota was. Erg slechte klachten service die beloftes niet na komt en geen begrip voor het probleem toont nog je erin tegemoet wil komen. BELACHELIJK!
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Marijn van Houdt
3 uit 10
Eneco komt half jaar na eindafrekening met een 'correctienota', waar 160 euro moet worden bijbetaald over 3 maanden, erg duur foutje! Ook de communicatie over inning is rommelig, dat gebeurt in 2x. Na navragen over hoe en waarom, en langzame reacties van hun kant ligt er vlak nadat ik heb betaald al een aanmaning op de mat, ongekende brutaliteit. Ze zijn monopolist (met de bijbehorende hoogste prijzen van het land) op stadswarmte, maar als je keuze hebt, vermijd deze club.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van R de Bruijn
6 uit 10

Ik heb contact gehad met klanten service maar slecht te woord gestaan in oktober nieuw contract afgesloten in oktober en november Goed aangepast in december oud Tarieven van oude contact toe gepast kon hier geen antwoord op geven alleen een antwoord belasting verhoogd maar dit is pas in januari 

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van B.r huijsing
6 uit 10
Goed
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Thijs Rademaker
6 uit 10
Ze hebben al 5 jaar lang geld van mijn rekening afgeschreven voor een EAN code wat niet van mij is. Ik ben 3 kwart jaar bezig om mijn geld terug te krijgen. Als je ze belt zijn er 33 wachtende voor je. Moet langer dan een uur wachten, dan krijg je iemand aan de lijn. Zijn ze nog onbeschoft ook nog. Dat ik er wel voor moet betalen. En verbreken ze de verbinding. Ze sturen nog steeds rekeningen voor die EAN code die niet van mij is. En het is nu nog steeds niet opgelost. Liander zegt dat het niet mijn EAN code is. Dan hoef ik er ook niet voor te betalen. Ik raad iedereen af om met hun in zee te gaan. Geen vriendelijke personeel.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Bw
6 uit 10
Bijzonder triest bedrijf. De sm**rlappen, en een ander woord heb ik er niet voor, kopen het klantenbestand op van welkom energie wat failliet is gegaan om vervolgens woekerprijzen te hanteren voor de klanten die geen kant op kunnen en al helemaal niet gekozen hebben om klant te worden van Eneco. Het bedrijf, inclusief de mensen die er voor kiezen om er te blijven werken, zijn erg triest zonder moreel kompas. Helaas ben ik dus verplicht om er een maand te blijven. In en in triest bedrijf.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Slachtoffer
2 uit 10
Walgelijk bedrijf misleidende en dreigende mails. Wegblijven!
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Trouwe Klant
5,3 uit 10
44 jaar zijn we al klant en tot juli jl. ging alles goed. Tot ik de datum van automatische incasso wijzigde van de 15e naar de 24e van de maand. Daarna ging alles mis en kost het me al uren om af te komen van een boete van het incassobureau wegens vermeend niet betalen. Eneco incasseerde in juli jl. zowel op de oude als nieuwe datum hetzelfde bedrag. Dit was een fout van Eneco en daarom storneerde ik 1 teveel afgeschreven bedrag. De smoezen van de Klantenservice zijn legio. Een oplossing en excuses voor het ongemak zijn er na talrijke e-mail en telefoontjes nog steeds niet. Zelfs een bosje bloemen niet. Nog nooit in 44 jaar een achterstand gehad en dan als oplossing een e-mail met een "betalingsregeling". Er is geen achterstand!!!!!!! Een telefoontje eerder werd aangeboden de vordering naar Februari 2020 te verschuiven. Snapten het niet. Klantenservice heeft niet het overzicht om de klachten te kunnen afdoen. Ik overweeg het contract op te zeggen. Foutje moet kunnen, maar een oplossing voor een niet bestaande betalingsachterstand ook.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van M Staals
6 uit 10
Oplichters bij ENECO!! Net doen alsof ze goed bezig zijn, door alle Welkom klanten over te nemen, maar ondertussen hoge prijzen vragen. Wij zijn met het termijn bedrag 3x zoveel kwijt en nu uiteindelijk met de afrekening. betalen we 8x zoveel dan hiervoor bij Welkom. Ik heb gebeld met Eneco, de lijn werd 3x verbroken. Ik heb uiteindelijk gevraagd om een manager te spreken. Deze zou me terug bellen. Nooit meer iets van gehoord! Oplichters!
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van M Staals
6 uit 10
Oplichters bij ENECO!! Net doen alsof ze goed bezig zijn, door alle Welkom klanten over te nemen, maar ondertussen hoge prijzen vragen. Wij zijn met het termijn bedrag 3x zoveel kwijt en nu uiteindelijk met de afrekening. betalen we 8x zoveel dan hiervoor bij Welkom. Ik heb gebeld met Eneco, de lijn werd 3x verbroken. Ik heb uiteindelijk gevraagd om een manager te spreken. Deze zou me terug bellen. Nooit meer iets van gehoord! Oplichters!
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van J Kruis
4,3 uit 10
Ik heb een onderhoudscontract voor mijn cv ketel bij Eneco. Vorig jaar juni hebben ze stiekem de prijs verhoogd met bijna 15%. Dat zie ik nu ineens op de jaar afrekening. Of je even wil bij betalen. En dat terwijl ze in 2020 ‘vergeten’ waren om de onderhoudsbeurt in te plannen. Dit jaar schuiven ze weer een half jaartje door. Dus ipv in maart komen ze pas in oktober. Klantenservice verwijst me naar de planner. Zucht
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Derk
6 uit 10
Eerst door Eneco bedonderd bij de overname van klanten Welkom Energie. Nu per 5 september weer diefstal Eneco omdat ze eenzijdig de tarieven voor teruglevering zonne energie met meer dan 80 % omlaag gooien in een tijd dat ze zelf enorme winsten maken dankzij de gasprijzen. Een gelegaliseerde criminele organisatie.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van test
6 uit 10
test
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Natasja
3,3 uit 10
Lange wachttijden met bellen, zonder waarschuwing halen ze zo €1000,- van je rekening en adres wijziging is ook erg moeilijk. Na 3x bellen gaat het nog steeds naar het oude adres.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening

Top 3 energiebronnen Eneco

Uit het stroometiket van Eneco blijkt dat de geleverde elektriciteit voornamelijk is opgewekt met behulp van de volgende energiebronnen :

  • Aardgas (37%)
  • Wind (31,5%)
  • Waterkracht (25,9%)

Door de stroometiketten met elkaar te vergelijken, kun je nu dus nóg beter een keuze maken uit de meest groene energieleveranciers.

Stroometiket

Stroometiket Eneco

Het stroometiket van Eneco geeft weer op welke manier zij stroom opwekt. Ieder jaar moet iedere energieleverancier opnieuw kunnen aantonen hoe de elektriciteit die zij levert is opgewekt. Hiervoor wrordt gebruik gemaakt van het stroometiket. Op het stroometiket wordt de samenstelling van de geleverde elektriciteit vermeld.

Elektriciteit kan op verschillende manieren worden opgewekt. Een groot aantal energiebedrijven verbrandt hiervoor aardgas of kolen. Steeds meer energieleverancier maken de afgelopen jaren echter gebruik van duurzamere manieren om energie op te wekken: windmolens, waterkracht of andere milieusparende methodes. Vaak gaat het om een combinatie van de volgende mogelijkheden: fossiele brandstoffen, kernenergie en duurzame energiebronnen. 

Stroometiketten vergelijken

Energievergelijker geeft de belangrijkste info uit de stroometiketten weer, zodat je eenvoudig de stroomherkomst van de energieleveranciers kunt vergelijken. Hoe duurzaam is bijvoorbeeld de stroom die je nu afneemt? En wordt deze opgewekt middels de wind of zon? Zo kun je nog beter beoordelen en weet je zeker dat je naar volle tevredenheid een overstap maakt waar je zelf achter staat.