Energieleverancier Oxxio

Oxxio

Oxxio staat voor de kracht van eenvoud. Bij Oxxio is alles eenvoudig en inzichtelijk. Altijd volledige controle en overzicht op je Oxxio energie en gasverbruik. Én je kunt je Oxxio tarieven simpel bijhouden met de Oxxio App. Oxxio wekt voortdurend aan grensverleggende oplossingen om jou meer simpliciteit en grip te geven.

Over Oxxio

Oxxio is gevestigd in Rotterdam en levert sinds 2000 energie in Nederland. De energieleverancier levert onder meer 100% groene stroom aan particulieren. Zij wil iedereen stimuleren om kritisch na te denken over hun energiegebruik. Zelf werkt Oxxio voortdurend aan grensverleggende oplossingen om jou meer inzicht te geven. Zo regel je met de Oxxio App bijvoorbeeld alles met slechts een paar vingervegen.

Oxxio ervaringen

Overweeg je om naar Oxxio te gaan overstappen? Maar wil je eerst de Oxxio ervaringen van de huidige klanten bekijken? Op deze pagina staat een verzameling weergegeven van Oxxio ervaringen van verschillende klanten, zodat je een volledige indruk krijgt. Heb je zelf een Oxxio review? Plaats dan jouw Oxxio ervaringen met behulp van het beoordelingsformulier. Je input wordt zeer gewaardeerd.

Welkomstkortingen en actietarieven

Door ieder jaar opnieuw te kiezen voor een contract met een actietarief en een hoge welkomstkorting, kun je het meest profiteren van speciale acties en welkomstkortingen. Deze welkomstkortingen en actietarieven kun je echter uitsluitend ontvangen via energievergelijkingssites als Energievergelijker. Via onze energievergelijker maak je ieder jaar opnieuw eenvoudig een vergelijking en stap je probleemloos over naar het meest voordelige contract. De energieleveranciers concurreren met elkaar om een zo hoog mogelijke notering in de vergelijker te realiseren. Energievergelijker levert jou dus mooie welkomstkortingen en actietarieven op, die je niet zult vinden op de eigen websites van de leveranciers.

Energiecontracten Oxxio

Oxxio biedt onder meer contracten met een vast tarief aan:

  • 1 jaar vast: dit contract geeft je de zekerheid van een jaar lang stroom met 100% groene stroom uit Europese wind
  • 3 jaar vast: bij dit contract heb je zekerheid voor een lange termijn en 100% groene stroom uit Europese wind
  • Oxxio biedt geen zakelijke contracten meer aan. Contracten voor grote bedrijven kunnen wel bij moederbedrijf Eneco afgesloten worden.

Oxxio opzeggen en overstappen

Wil je Oxxio opzeggen? Naar Oxxio overstappen? Of overweeg je een eventuele overstap naar een andere energieleverancier? Dit kan je makkelijk, snel en gratis regelen met onze overstapmodule waarbij het opzeggen van je contract moeiteloos gebeurt. De leverancier waar je naar gaat overstappen zal je huidige contract voor je opzeggen. Zo hoeft jij hier geen energie in te steken. 

Opzegtermijn

Controleer voordat je overstapt naar een energiecontract van Oxxio of je nog rekening dient te houden met een opzegtermijn in je huidige contract. Je kunt probleemloos overstappen als je nog niet eerder bent overgestapt. Loopt je huidige contract nog een halfjaar of minder? Dan sluit je nieuwe contract hier probleemloos op aan. Als je contract nog langer dan zes maanden loopt, dien je misschien nog een opzegtermijnboete te betalen. Wel zo prettig om hier duidelijkheid over te hebben om vervelende verrassingen te voorkomen!

Verhuizing doorgeven

Ga je verhuizen of ben je net verhuisd? Dan kun je kiezen je energiecontract te beëindigen, het contract te laten overnemen of het contract mee te nemen naar je nieuwe adres. Met de Energievergelijker heb je de mogelijkheid aan te geven of je binnenkort gaat verhuizen of onlangs bent verhuisd. Je kunt je nieuwe adres invoeren en de datum aangeven waarop je energie wil van Oxxio op je nieuwe adres.

Contactgegevens en telefoonnummer Oxxio

Vragen over een storing of hoelang je contract nog loopt? Neem dan gerust contact met Oxxio op. Je kunt makkelijk en snel contact opnemen met Oxxio via onderstaande contactgegevens:

E-mail: klantenservice@oxxio.nl
Telefoonnummer: 0900 - 55 66 777
Website: www.oxxio.nl

Gemiddelde beoordelingen
3,5 uit 10
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Fabienne
2,3 uit 10
Niet alleen zijn ze uiterst klantONvriendelijk bij Oxxio, ze weten geeneens waar ze het over hebben! De Oxxio-ap (bespaardoel) wijkt extreem veel af (zo'n 30-50%) waardoor ze altijd minder aan je hoeven terug te betalen. Als je vraagt waaruit de ingehouden kosten zijn opgebouwd krijg je geen eenduidig antwoord of wordt er gezegd dat dit door de variabele tarieven komt (terwijl ik een contract had met VASTE tarieven!), daarnaast stellen ze dat je blij mag zijn dat je iets terugkrijgt, terwijl zij blij mogen zijn dat ze er al die maanden rente over hebben ontvangen. De maandtermijnen zijn door mij betaald en als ik teveel heb betaald heb ik RECHT op het teveel betaalde. Oxxio meent anders, ze verzinnen wel iets of staan je uiterst asociaal te woord. Oplichtersbende
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van De Waard
8,3 uit 10

Onlangs liepen mijn 2 contracten bij Oxxio af en ben ik gaan zoeken of het goedkoper kon dan hun nieuwe aanbod die ik per post had gekregen. Eigenlijk ben ik altijd goed te spreken over de service ,je krijgt altijd binnen 2 minuten iemand aan de lijn die de tijd neemt voor vragen. Dus belde ik dat ik ergens anders goedkoper een aanbod had gehad en toen boden ze mij hetzelfde tarief aan en als extraatje 2 waterbespaarders. Dus blijf ik toch bij Oxxio, met mijn energie, en dacht laat ik ook eens wat positiefs op de site zetten.

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Rogier
5 uit 10
Ik heb de oxxio app 2 maanden na het overstappen geïnstalleerd op mijn mobiele telefoon. Ik kon mijn verbruik voor die tijd niet zien. Volgens de klantenservice,mochten zij de meterstanden niet uitlezen voor deze periode,omdat ze toestemming nodig hadden van mij ? Ik dacht als ik een contract met een energiemaatschappij heb, dat ze dit vanzelfsprekend konden doen. Op de datum waarop mijn contract afliep, waren alle maandbedragen in de oxxio app ineens 30 tot bijna 50 Euro hoger. Volgens de app moet ik nu gaan bijbetalen,maar het geschatte gebruik,waar mijn maandelijkse betaling op gebaseerd is,is hoger dan wat ik werkelijk gebruikt heb. Ik hoop dat ik met de eindafrekening kan uitvinden,wat er precies aan de hand is,maar ik heb al veel andere oxxio reviews gelezen,waar precies hetzelfde gebeurd is als met mij en dat mensen ook vaak hun cashback bedrag niet terugkrijgen op de jaarafrekening en hier zelf achteraan moeten gaan. Ik vind het belachelijk dat energiebedrijven zo "shady" zaken kunnen doen en dat de overheid hier niets aan doet. Alsof energiebedrijven ons al niet genoeg afzetten. Het lijkt wel of de overheid ze een hand boven het hoofd houd...
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van R.Luijten
6 uit 10

Ik ben al jarenlang klant van Oxxio. Oxxio heeft niet altijd de laagste tarieven, maar de verschillen met de stuntprijzen zijn nu ook weer niet zo groot. Ik geef dan de voorkeur aan de service en duidelijke rekeningen zoals ik die van Oxxio gewend ben.

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Heidema
2 uit 10
Nauwelijks persoonlijk contact, de nadruk ligt op hun geld waardoor er geen begrip is voor persoonlijke omstandigheden en is er nauwelijks een mogelijkheid tot andere afspraken behalve betaalrekeningen. Ondeskundig personeel. Menselijkheid? Ver te zoeken. En voor klachten is niemand thuis. Kun je door persoonlijke omstandigheden even niet betalen dan wordt er rustig een aanmaning achteraan gegooid. Kassa! Ik vertrek.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Heidema
2 uit 10
Nauwelijks persoonlijk contact, de nadruk ligt op hun geld waardoor er geen begrip is voor persoonlijke omstandigheden en is er nauwelijks een mogelijkheid tot andere afspraken behalve betaalrekeningen. Ondeskundig personeel. Menselijkheid? Ver te zoeken. En voor klachten is niemand thuis. Kun je door persoonlijke omstandigheden even niet betalen dan wordt er rustig een aanmaning achteraan gegooid. Kassa! Ik vertrek.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Heidema
2 uit 10
Nauwelijks persoonlijk contact, de nadruk ligt op hun geld waardoor er geen begrip is voor persoonlijke omstandigheden en is er nauwelijks een mogelijkheid tot andere afspraken behalve betaalrekeningen. Ondeskundig personeel. Menselijkheid? Ver te zoeken. En voor klachten is niemand thuis. Kun je door persoonlijke omstandigheden even niet betalen dan wordt er rustig een aanmaning achteraan gegooid. Kassa! Ik vertrek.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Heidema
2 uit 10
Nauwelijks persoonlijk contact, de nadruk ligt op hun geld waardoor er geen begrip is voor persoonlijke omstandigheden en is er nauwelijks een mogelijkheid tot andere afspraken behalve betaalrekeningen. Ondeskundig personeel. Menselijkheid? Ver te zoeken. En voor klachten is niemand thuis. Kun je door persoonlijke omstandigheden even niet betalen dan wordt er rustig een aanmaning achteraan gegooid. Kassa! Ik vertrek.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Egbert
2,3 uit 10
Het is Punshit, die app he, log in om uw persoonlijke gegevens te zien ja hoor en wie nog meer ? Weleens naar die machtigingen op de achtergrond van die Google app's gekeken ? Kan nu mijn gegevens niet meer inzien zonder gebruik van die app; jaren klant van Oxxio en daar gaat nu verandering in komen helemaal door het verschil tussen het voorstel/aanbieding nieuw jaar contract via de service desk is naar beneden afgerond EUR 9,00 duurder per maand dan door middels verkregen informatie via de reken tool op hun eigen site, en de z.g. korting EUR 10,0 minder. Daarbij nog de makke dat de slimme meter soms hapert in zijn werking, door Oxxio het energie gebruik voor een dag in kWh wordt ingeschat en daar heb ik ook zo mijn bedenkingen over, die dagen in een grafiek grijs gekleurd weergegeven komen grotendeels overeen met onze agenda's waaruit blijkt dat op die (grijze) dagen geen mens thuis kon zijn door verplichtingen buitens huis. Proberen opheldering te krijgen over bovenstaande betreffende die inschattingen vergeefse moeite. Toeval het zal wel, ben er klaar mee.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening

Energiebronnen Oxxio

Uit het stroometiket van Oxxio blijkt dat de geleverde elektriciteit is opgewekt met behulp van de volgende energiebronnen:

  • Water (99,98%)
  • Wind (0,02%)

Door de stroometiketten met elkaar te vergelijken, kun je nu dus nóg beter een keuze maken uit de meest groene energieleveranciers.

Stroometiket

Stroometiket Oxxio

Sinds januari 2005 zijn energieleveranciers verplicht om consumenten te informeren over de samenstelling van de elektriciteit die zij in het voorafgaande kalenderjaar hebben geleverd. Dit vermeldt ook Oxxio op het stroometiket. Op het stroometiket wordt aangegeven welk percentage van de geleverde elektriciteit is opgewekt uit kolen, aardgas, nuclaire energie en de hernieuwbare energiebronnen wind, zonne-energie, waterkracht, biomassa en overige hernieuwbare energiebronnen. Op ieder stroometiket moeten ook de milieugevolgen, in termen van uitstoot van koolstofdioxide en radioactief afval, worden vermeld.

Het stroometiket kun je ook gebruiken om verschillende energieleveranciers met elkaar te vergelijken op het gebied van duurzaamheid. Aan de hand van dit etiket kun je nagaan of een energieleverancier wel daadwerkelijk zo groen is als dat wordt beweerd. 

Stroometiketten vergelijken

Energievergelijker maakt de stroometiketten overzichtelijk, zodat je simpel je huidige energieleverancier vergelijkt met andere leveranciers. Hoe groen is de stroom die je nu afneemt in vergelijking met de rest? Het is al snel duidelijk dat er behoorlijk wat verschil kan zitten in de stroomproducten van energieleveranciers.