Vandebron energieleverancier

Vandebron

Wanneer je Vandebron stroom en gas kiest, maak je direct een verschil. Je geld komt namelijk gelijk bij een lokale, schone energiebron terecht. Al 81 duizend huishoudens gingen je voor, door over te stappen naar Vandebron energie. Deze energieleverancier maakt gebruik van CO2 gecompenseerd gas onder het strengste keurmerk op het gebied van klimaatcompensatie en steunt hiermee projecten in het buitenland.

Over Vandebron

Vandebron wil zo snel mogelijk naar honderd procent duurzame energie. Haar streven is een belangrijke rol te spelen in de transitie naar een autonome energievoorziening. De energieleverancier ziet ondernemen daarbij als de manier om de omslag naar een duurzame economie te versnellen. Om de markt te veranderen begon Vandebron onderop: bij de kleine energieproducten, zoals de boeren, buren en bedrijven die volgens hen het verschil gaan maken. Vandebron begon daarvoor een marktplaats waar lokale energiebronnen zelf hun energie kunnen verkopen en iedereen hun eigen bron kan kiezen.

Vandebron ervaringen

Wil je overstappen naar de energie van Vandebron en wil je graag de ervaringen van andere klanten inzien? Bekijk dan eens de recensies die wij hebben verzameld van andere Vandebron klanten. Zo zie je direct alles wat je moet weten over je nieuwe energieleverancier, voordat je overstapt. Heb je zelf ervaring met deze energieleverancier? Plaats dan je ervaring door het beoordelingsformulier in te vullen. Hiermee help je ook een ander met het overstappen naar de juist leverancier!

Welkomstkortingen en actietarieven

Door ieder jaar opnieuw te kiezen voor een contract met een actietarief en een hoge welkomstkorting, kun je het meest profiteren van speciale acties en welkomstkortingen. Deze welkomstkortingen en actietarieven kun je echter alleen ontvangen via energievergelijkingssites als Energievergelijker. Je kunt namelijk ieder jaar opnieuw een vergelijking maken en overstappen naar het meest voordelige contract via onze energievergelijker. De energieleveranciers concurreren met elkaar om zo hoog mogelijk in de vergelijker naar voren te komen. Dit levert mooie welkomstkortingen en actietarieven op (die niet te vinden zijn op de eigen websites) waar jij via deze website van profiteert.

Energiecontracten Vandebron

Vandebron biedt verschillende contracten aan: 1 jaar vast of variabel en 3 jaar vast of variabel:

  • 1 jaar vast: dit contract geeft je de zekerheid van een jaar lang stroom tegen een (van tevoren vastgesteld) bedrag. Hierdoor heb je een jaar lang energie voor dezelfde prijs
  • 1 jaar variabel: bij dit contract wijzigen de tarieven twee keer per jaar (in januari en in juli) waarbij de energieprijs door de markt wordt bepaald
  • 3 jaar vast: dit contract levert je drie jaar lang energie voor een vaste prijs. Hoe langer het contract, hoe lager de energieprijs die je aangeboden krijgt
  • 3 jaar variabel: bij dit contract worden net als bij 1 jaar variabel de tarieven twee keer per jaar gewijzigd op basis van de energieprijs bepaald door de markt

Vandebron opzeggen en overstappen

Ben je momenteel klant van Vandebron, maar wil je je contract opzeggen? Of ben je benieuwd welke energieleverancier het goedkoopst is? Door onze overstapmodule in te vullen kun je eenvoudig zien welke energiemaatschappij voor jou het voordeligst is. Wanneer je via onze overstapmodule voor een andere energieleverancier kiest, wordt het omzetten van het contract verder helemaal voor je geregeld. Ook ben je er direct van verzekerd dat je de laagste prijs krijgt aangeboden. De overstap wordt hiermee in een keer voor je geregeld én je hebt de beste deal.

Opzegtermijn

Controleer voordat je overstapt naar een energiecontract van Vandebron of je huidige contract een opzegtermijn bevat. Ben je nog niet eerder overgestapt? Dan kun je gewoon kosteloos overstappen. Loopt je contract nog een halfjaar of minder? Dan kan je nieuwe contract hierop aansluiten. Als je contract nog langer dan zes maanden loopt, gaat je nieuwe contract meteen in maar dien je mogelijk nog een opzegtermijnboete te betalen.

Verhuizing doorgeven

Mocht je gaan verhuizen, dan kun je kiezen je energiecontract te beëindigen, het contract te laten overnemen of het contract mee te nemen naar je nieuwe adres. Met de energievergelijker heb je de mogelijkheid aan te geven of je binnenkort gaat verhuizen of onlangs bent verhuisd. Daarbij kun je je nieuwe adres invoeren en de datum aangeven waarop je energie wil van Vandebron op je nieuwe adres.

Contactgegevens en telefoonnummer Vandebron

Wil je contact opnemen met Vandebron over een storing of om te vragen hoelang het contract nog loopt? Dan kun je contact opnemen met Vandebron met behulp van de volgende contactgegevens:

E-mail: vragen@vandebron.nl
Telefoonnummer: 0880 – 444 555
Bereikbaarheid: Maandag t/m donderdag 09:00 tot 18:00 uur en op vrijdag 09:00 uur t/m 17:00 uur 
Website: www.vandebron.nl

Gemiddelde beoordelingen
6,7 uit 10
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van David
9,3 uit 10
Goede energie maatschappij. Goed geholpen bij de overstap. Geen problemen gehad. Erg goed te woord gestaan door de Customercare afdeling van Vandebron. Warmhartige personen, medelevend en meedenkend. Kan niks anders zeggen dan dat het een fijne nieuwe energiemaatschappij is.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Ellen
4 uit 10
Zeer teleurgesteld in de service van Vandebron. Krijg je een contract opgestuurd die niet te openen is, vervolgens nog een keer hetzelfde verhaal en besluit ik om gewoon maar bij Greenchoice te blijven. Ik teken dus niets en stuur het contract niet terug. Blijkt dat wanneer je niet uitdrukkelijk meldt dat je geen interesse hebt je toch klant wordt! Waar is dat contract dan voor? Je gaat er toch van uit dat een afspraak pas ingaat op het moment van het zetten van een handtekening? Nu moet ik dus veel geld betalen om weer van Vandebron af te komen. Niet echt klantvriendelijk lijkt me.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van van de bron
6,3 uit 10
Niet zo mooi van van de bron heb ik me aangemeld via groepskorting moest ik 800 euro vooruit betalen omdat ik student ben terwijl ik een hele lage energiepost heb. Willen ze me misschien liever kwijt dan rijk?
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Mommers
4,7 uit 10
Het duurt zeer lang voordat ze op een mail reageren, als ze al reageren. Zeer irritant.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Pieter vd B
9,3 uit 10
Goede maatschappij. Kan veel online zelf regelen en het contact met de dames van de klantenservice was top. Weinig op aan te merken!
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Thomas
10 uit 10
Fijne leverancier, 100% groen en Nederlands!
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Jan van Sommelier
10 uit 10
Super maatschappij! Top service, dikke vette aanrader!
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Ivo
3,3 uit 10
Zeer slechte klantenservice. Ik had me aangemeld maar nog via email een vraag gestuurd. Toen ik daar vervolgens na een week nog geen antwoord op heb gehad heb ik een aanvraag gestuurd om het contract te ontbinden obv herroepingsrecht. Ik wacht nog steeds op antwoord....
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Anoniem
5,7 uit 10
Rond 10 juli nieuwe contract ingegaan bij de Bron met welkomstkorting van bijna 260 euro. Eerste termijn juli is begin juli ingehouden. Nu op 20 juli termijn van augustus al ingehouden, in actievoorwaarden staat wanneer het niet geincasserd kan worden welkomspremie vervalt. Gelukkig stond er bij mij net genoeg geld op mijn rekening, maar vindt dit wel zeer slecht en spijtig dat er zo met klanten wordt omgegaan. Ook bij de Rabobank stond niks vermeld van aankomende incasso;s. Jammer dat ze zo van welkomstpremies af proberen te komen.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Myrthe
3,3 uit 10
De klantenservice is waardeloos. Door omstandigheden moest ik mijn energiecontract helaas opzeggen, waarbij ik geen opzegboete zou hoeven te betalen. Meerdere malen is dit bevestigd aan de telefoon. Nu heb ik vorige week een rekening gehad met wel deze boete erop. De klantenservice ontkent dat dit gesprek heeft plaatsgevonden. Dit is regelrechte oplichterij, het ene zeggen en het andere doen. Vervolgens bieden ze aan als oplossing dat mijn ouders het contract moeten overnemen. Alsof ik ooit nog bij deze waardeloze maatschappij zou willen zitten! En ik zou hier al helemaal mijn ouders niet mee willen opschepen. Zelfs uit hun slechte acties proberen ze nog klanten te winnen ik kan niet begrijpen hoe asociaal dit is. Waar halen ze het lef vandaan om dit überhaupt aan te bieden. Over 2 weken bellen ze terug, maar ondertussen schrijven ze wel het geld af. Ik zou deze maatschappij aan niemand aanbevelen, dit is ronduit de meest asociale klantenservice die er is. Oplichters!
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening

Energiebronnen Vandebron

Uit het stroometiket van Vandebron blijkt dat de geleverde elektriciteit is opgewekt met behulp van de volgende energiebronnen:

  • Wind (89,13%)
  • Bio (10,49%)
  • Zon (0,38%)

Door de stroometiketten met elkaar te vergelijken, kun je nu dus nóg beter een keuze maken uit de meest groene energieleveranciers.

Stroometiket

Stroometiket 

Het stroometiket laat aan consumenten van een energieleverancier zien welke methodes energiebedrijven gebruiken voor de opwekking van de elektriciteit die ze aan hun klanten leveren. Sinds 1 januari 2005 is dit voor iedere leverancier verplicht en kan iedereen op de website van de energieleverancier opzoeken uit welke bronnen de geleverde energie afkomstig is. Ieder jaar moet het energiebedrijf kunnen aantonen hoe de elektriciteit die zij levert is opgewekt. 

Elektriciteit wordt op diverse manieren opgewekt. Veel energiebedrijven verbranden hiervoor aardgas of kolen. Er wordt de afgelopen jaren echter steeds vaker gebruik gemaakt van meer duurzame oplossingen, zoals windmolens, waterkracht en andere milieusparende manieren om stroom op te wekken. Veelal gaat het om een combinatie van de volgende mogelijkheden: fossiele brandstoffen, kernenergie en duurzame energiebronnen. 

Stroometiketten vergelijken

Met Energievergelijker vergelijk je eenvoudig het stroometiket van je huidige energieleverancier met die van andere aanbieders van energie. Hoe grijs is bijvoorbeeld de stroom die je nu afneemt in vergelijking met andere stroomleveranciers? Je zult zien dat er soms ook een behoorlijk verschil zit in hoe milieuvriendelijk de stroomproducten van energieleveranciers nou daadwerkelijk zijn.