Vandebron energieleverancier

Vandebron

Wanneer je Vandebron stroom en gas kiest, maak je direct een verschil. Je geld komt namelijk gelijk bij een lokale, schone energiebron terecht. Al 81 duizend huishoudens gingen je voor, door over te stappen naar Vandebron energie. Deze energieleverancier maakt gebruik van CO2 gecompenseerd gas onder het strengste keurmerk op het gebied van klimaatcompensatie en steunt hiermee projecten in het buitenland.

Over Vandebron

Vandebron wil zo snel mogelijk naar honderd procent duurzame energie. Haar streven is een belangrijke rol te spelen in de transitie naar een autonome energievoorziening. De energieleverancier ziet ondernemen daarbij als de manier om de omslag naar een duurzame economie te versnellen. Om de markt te veranderen begon Vandebron onderop: bij de kleine energieproducten, zoals de boeren, buren en bedrijven die volgens hen het verschil gaan maken. Vandebron begon daarvoor een marktplaats waar lokale energiebronnen zelf hun energie kunnen verkopen en iedereen hun eigen bron kan kiezen.

Vandebron ervaringen

Wil je overstappen naar de energie van Vandebron en wil je graag de ervaringen van andere klanten inzien? Bekijk dan eens de recensies die wij hebben verzameld van andere Vandebron klanten. Zo zie je direct alles wat je moet weten over je nieuwe energieleverancier, voordat je overstapt. Heb je zelf ervaring met deze energieleverancier? Plaats dan je ervaring door het beoordelingsformulier in te vullen. Hiermee help je ook een ander met het overstappen naar de juist leverancier!

Welkomstkortingen en actietarieven

Door ieder jaar opnieuw te kiezen voor een contract met een actietarief en een hoge welkomstkorting, kun je het meest profiteren van speciale acties en welkomstkortingen. Deze welkomstkortingen en actietarieven kun je echter alleen ontvangen via energievergelijkingssites als Energievergelijker. Je kunt namelijk ieder jaar opnieuw een vergelijking maken en overstappen naar het meest voordelige contract via onze energievergelijker. De energieleveranciers concurreren met elkaar om zo hoog mogelijk in de vergelijker naar voren te komen. Dit levert mooie welkomstkortingen en actietarieven op (die niet te vinden zijn op de eigen websites) waar jij via deze website van profiteert.

Energiecontracten Vandebron

Vandebron biedt verschillende contracten aan: 1 jaar vast of variabel en 3 jaar vast of variabel:

  • 1 jaar vast: dit contract geeft je de zekerheid van een jaar lang stroom tegen een (van tevoren vastgesteld) bedrag. Hierdoor heb je een jaar lang energie voor dezelfde prijs
  • 1 jaar variabel: bij dit contract wijzigen de tarieven twee keer per jaar (in januari en in juli) waarbij de energieprijs door de markt wordt bepaald
  • 3 jaar vast: dit contract levert je drie jaar lang energie voor een vaste prijs. Hoe langer het contract, hoe lager de energieprijs die je aangeboden krijgt
  • 3 jaar variabel: bij dit contract worden net als bij 1 jaar variabel de tarieven twee keer per jaar gewijzigd op basis van de energieprijs bepaald door de markt

Vandebron opzeggen en overstappen

Ben je momenteel klant van Vandebron, maar wil je je contract opzeggen? Of ben je benieuwd welke energieleverancier het goedkoopst is? Door onze overstapmodule in te vullen kun je eenvoudig zien welke energiemaatschappij voor jou het voordeligst is. Wanneer je via onze overstapmodule voor een andere energieleverancier kiest, wordt het omzetten van het contract verder helemaal voor je geregeld. Ook ben je er direct van verzekerd dat je de laagste prijs krijgt aangeboden. De overstap wordt hiermee in een keer voor je geregeld én je hebt de beste deal.

Opzegtermijn

Controleer voordat je overstapt naar een energiecontract van Vandebron of je huidige contract een opzegtermijn bevat. Ben je nog niet eerder overgestapt? Dan kun je gewoon kosteloos overstappen. Loopt je contract nog een halfjaar of minder? Dan kan je nieuwe contract hierop aansluiten. Als je contract nog langer dan zes maanden loopt, gaat je nieuwe contract meteen in maar dien je mogelijk nog een opzegtermijnboete te betalen.

Verhuizing doorgeven

Mocht je gaan verhuizen, dan kun je kiezen je energiecontract te beëindigen, het contract te laten overnemen of het contract mee te nemen naar je nieuwe adres. Met de energievergelijker heb je de mogelijkheid aan te geven of je binnenkort gaat verhuizen of onlangs bent verhuisd. Daarbij kun je je nieuwe adres invoeren en de datum aangeven waarop je energie wil van Vandebron op je nieuwe adres.

Contactgegevens en telefoonnummer Vandebron

Wil je contact opnemen met Vandebron over een storing of om te vragen hoelang het contract nog loopt? Dan kun je contact opnemen met Vandebron met behulp van de volgende contactgegevens:

E-mail: vragen@vandebron.nl
Telefoonnummer: 0880 – 444 555
Bereikbaarheid: Maandag t/m donderdag 09:00 tot 18:00 uur en op vrijdag 09:00 uur t/m 17:00 uur 
Website: www.vandebron.nl

Gemiddelde beoordelingen
7,9 uit 10
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van David
9,3 uit 10
Goede energie maatschappij. Goed geholpen bij de overstap. Geen problemen gehad. Erg goed te woord gestaan door de Customercare afdeling van Vandebron. Warmhartige personen, medelevend en meedenkend. Kan niks anders zeggen dan dat het een fijne nieuwe energiemaatschappij is.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Pieter vd B
9,3 uit 10
Goede maatschappij. Kan veel online zelf regelen en het contact met de dames van de klantenservice was top. Weinig op aan te merken!
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Thomas
10 uit 10
Fijne leverancier, 100% groen en Nederlands!
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Jan van Sommelier
10 uit 10
Super maatschappij! Top service, dikke vette aanrader!
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Jan
5,3 uit 10
Op 2 januari contract afgesloten, ik kreeg het maandbedrag van € 300,00 door (we hebben 20 zonnepanelen op het dak en leven heel zuinig met energie). Ik heb direct op 2 januari een mail gestuurd, dat ik uitleg wilde, niets gehoord. Op 5 januari weer gemaild, weer niets gehoord. Op 9 januari weer een mail gestuurd en bijna 1 uur in de wacht gestaan met de telefoon. Ik heb 9 januari een aangetekende brief met herroeping gestuurd, die is 10 januari aangekomen. 10 januari weer gebeld om te vragen of ze de brief hebben ontvangen. Na 3 kwartier kreeg ik iemand aan de lijn. Ze hadden inderdaad de opzegging ontvangen. Waarom reageren ze dan niet even door het te mailen. Ik vond de telefoniste heel erg kortaf en raffelde alles af, ik kwam er niet eens tussen om iets te zeggen. Ik kreeg wel direct een mail dat het contract was ontbonden. Gelukkig zijn wij er van af, nu dus weer onderzoek doen bij welke leverancier we willen zijn. Afgelopen jaar Engie gehad, het jaar daarvoor Green Choice. Ik denk dat het een van die 2 gaat worden, ik ga niet meer uitzoeken waar het het goedkoopste is, ik wil gewoon goede service en een bedrijf dat ik kan vertrouwen. Voor ons nooit meer Vandebron
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Nico
6,3 uit 10
Prima product, maar bereikbaarheid is een drama. Telefonisch zo goed als niet te bereiken. Beantwoording e-mail duurt enkele weken.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Rienko
6,3 uit 10
Een aantal jaren klant bij Vandebron. Toen ik zonnepanelen kreeg kwamen er wolkjes aan de hemel. Termijnbedrag kon maar beperkt worden aangepast. Ieder jaar een terugebetaling van twee maandtermijnen. Na drie jaar weer een verhoging van de maandtermijn met 60%. Niet (meer) terug te draaien via de site. Telefonisc reclamerenh: niet bereikbaar (6 x een kwartier in de wacht) E-mail sturen: wordt niet op gereageerd. Pas na het opzeggen komt er een mail met de vraag waarom ik ben weggegaan Ik ben wel klaar met deze club.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Struijs
5,3 uit 10
Vind de eindafrekening erg lang duren en teveel betaald geld aan voorschotten duurt erg lang voordat dat terug betaald wordt. Heb contact tot april. Eindafrekening nu in juni nog steeds mijn teveel betaalde geld niet terug, maar wel al weer de voorschotten van april/ mei en juni 2019 al betaald. Volgeng jaar maar eens naar een ander energiebedrijf.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Ad
6 uit 10
Van de Bron is per 1 september mijn energie leverancier. Dit is waarschijnlijk de 1e en de laatste keer. Dit bedrijf vraagt vooraf bij de 1e levering een borg gelijk aan de hoogte van het maandbedrag. Zij gebruiken dit bedrag als zekerheidstelling om te kunnen inkopen bij derden. Over de borg geen rente, m.a.w. goedkoper kan men geen geld lenen om producten te verkopen. Een heel vreemde gang van zaken en nog nooit eerder meegemaakt, ik huur of leen niets maar koop een product.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Theo Spathas
10 uit 10
Uitstekend!
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening

Energiebronnen Vandebron

Uit het stroometiket van Vandebron blijkt dat de geleverde elektriciteit is opgewekt met behulp van de volgende energiebronnen:

  • Wind (89,13%)
  • Bio (10,49%)
  • Zon (0,38%)

Door de stroometiketten met elkaar te vergelijken, kun je nu dus nóg beter een keuze maken uit de meest groene energieleveranciers.

Stroometiket

Stroometiket 

Het stroometiket laat aan consumenten van een energieleverancier zien welke methodes energiebedrijven gebruiken voor de opwekking van de elektriciteit die ze aan hun klanten leveren. Sinds 1 januari 2005 is dit voor iedere leverancier verplicht en kan iedereen op de website van de energieleverancier opzoeken uit welke bronnen de geleverde energie afkomstig is. Ieder jaar moet het energiebedrijf kunnen aantonen hoe de elektriciteit die zij levert is opgewekt. 

Elektriciteit wordt op diverse manieren opgewekt. Veel energiebedrijven verbranden hiervoor aardgas of kolen. Er wordt de afgelopen jaren echter steeds vaker gebruik gemaakt van meer duurzame oplossingen, zoals windmolens, waterkracht en andere milieusparende manieren om stroom op te wekken. Veelal gaat het om een combinatie van de volgende mogelijkheden: fossiele brandstoffen, kernenergie en duurzame energiebronnen. 

Stroometiketten vergelijken

Met Energievergelijker vergelijk je eenvoudig het stroometiket van je huidige energieleverancier met die van andere aanbieders van energie. Hoe grijs is bijvoorbeeld de stroom die je nu afneemt in vergelijking met andere stroomleveranciers? Je zult zien dat er soms ook een behoorlijk verschil zit in hoe milieuvriendelijk de stroomproducten van energieleveranciers nou daadwerkelijk zijn. 

Stuur deze pagina door naar een vriend
{{messageSuccess}} {{messageError}}
Dit is een verplicht veld.
Dit e-mailadres lijkt ongeldig. Dit is een verplicht veld.
Dit e-mailadres lijkt ongeldig. Dit is een verplicht veld.
Dit is een verplicht veld.
Dit is een verplicht veld.