Vandebron energieleverancier

Vandebron

Vandebron biedt alleen energie aan die écht duurzaam is opgewekt op Nederlandse bodem. Goeie energie, noemen ze dat! Al hun energie is afkomstig van lokale wind-, bio- en zonne-energiebronnen. Zo weet je precies waar je energie vandaan komt en waar je geld naartoe gaat. Je stapt zonder gedoe over naar Vandebron en je bent 100% stroomzeker. Al 190.000 huishoudens kozen voor Vandebron en 97% van de klanten beveelt hen aan.

Over Vandebron

Vandebron is een energieplatform met een missie. We brengen vraag en aanbod van goeie energie samen en bieden innovatieve toepassingen waardoor je slimmer met energie kunt omgaan. Zo werken we samen toe naar 100% duurzame energie.

Vandebron is ontstaan vanuit het geloof in positieve verandering. We willen de energiemarkt duurzamer, eerlijker en transparanter maken. Zonder dat je daar veel voor hoeft doen, of voor te laten. We bieden slimme en toegankelijke energietoepassingen die goed zijn voor de wereld én goed zijn voor jou. Want door over te stappen naar écht goeie energie, maak je impact. Hoe meer mensen overstappen, hoe meer impact we maken.

Vandebron wil zo snel mogelijk naar honderd procent duurzame energie. Haar streven is een belangrijke rol te spelen in de transitie naar een autonome energievoorziening. De energieleverancier ziet ondernemen daarbij als de manier om de omslag naar een duurzame economie te versnellen. Om de markt te veranderen begon Vandebron onderop: bij de kleine energieproducten, zoals de boeren, buren en bedrijven die volgens hen het verschil gaan maken. Vandebron begon daarvoor een marktplaats waar lokale energiebronnen zelf hun energie kunnen verkopen en iedereen hun eigen bron kan kiezen.

Vandebron ervaringen

Wil je overstappen naar de energie van Vandebron en wil je graag de ervaringen van andere klanten inzien? Bekijk dan eens de recensies die wij hebben verzameld van andere Vandebron klanten. Zo zie je direct alles wat je moet weten over je nieuwe energieleverancier, voordat je overstapt. Heb je zelf ervaring met deze energieleverancier? Plaats dan je ervaring door het beoordelingsformulier in te vullen. Hiermee help je ook een ander met het overstappen naar de juist leverancier!

Welkomstkortingen en actietarieven

Door ieder jaar opnieuw te kiezen voor een contract met een actietarief en een hoge welkomstkorting, kun je het meest profiteren van speciale acties en welkomstkortingen. Deze welkomstkortingen en actietarieven kun je echter alleen ontvangen via energievergelijkingssites als Energievergelijker. Je kunt namelijk ieder jaar opnieuw een vergelijking maken en overstappen naar het meest voordelige contract via onze energievergelijker. De energieleveranciers concurreren met elkaar om zo hoog mogelijk in de vergelijker naar voren te komen. Dit levert mooie welkomstkortingen en actietarieven op (die niet te vinden zijn op de eigen websites) waar jij via deze website van profiteert.

Energiecontracten Vandebron

Vandebron biedt verschillende contracten aan: 1 jaar vast of variabel en 3 jaar vast of variabel:

  • 1 jaar vast: dit contract geeft je de zekerheid van een jaar lang stroom tegen een (van tevoren vastgesteld) bedrag. Hierdoor heb je een jaar lang energie voor dezelfde prijs
  • 1 jaar variabel: bij dit contract wijzigen de tarieven twee keer per jaar (in januari en in juli) waarbij de energieprijs door de markt wordt bepaald
  • 3 jaar vast: dit contract levert je drie jaar lang energie voor een vaste prijs. Hoe langer het contract, hoe lager de energieprijs die je aangeboden krijgt
  • 3 jaar variabel: bij dit contract worden net als bij 1 jaar variabel de tarieven twee keer per jaar gewijzigd op basis van de energieprijs bepaald door de markt

Vandebron opzeggen en overstappen

Ben je momenteel klant van Vandebron, maar wil je je contract opzeggen? Of ben je benieuwd welke energieleverancier het goedkoopst is? Door onze overstapmodule in te vullen kun je eenvoudig zien welke energiemaatschappij voor jou het voordeligst is. Wanneer je via onze overstapmodule voor een andere energieleverancier kiest, wordt het omzetten van het contract verder helemaal voor je geregeld. Ook ben je er direct van verzekerd dat je de laagste prijs krijgt aangeboden. De overstap wordt hiermee in een keer voor je geregeld én je hebt de beste deal.

Opzegtermijn

Controleer voordat je overstapt naar een energiecontract van Vandebron of je huidige contract een opzegtermijn bevat. Ben je nog niet eerder overgestapt? Dan kun je gewoon kosteloos overstappen. Loopt je contract nog een halfjaar of minder? Dan kan je nieuwe contract hierop aansluiten. Als je contract nog langer dan zes maanden loopt, gaat je nieuwe contract meteen in maar dien je mogelijk nog een opzegtermijnboete te betalen.

Verhuizing doorgeven

Mocht je gaan verhuizen, dan kun je kiezen je energiecontract te beëindigen, het contract te laten overnemen of het contract mee te nemen naar je nieuwe adres. Met de energievergelijker heb je de mogelijkheid aan te geven of je binnenkort gaat verhuizen of onlangs bent verhuisd. Daarbij kun je je nieuwe adres invoeren en de datum aangeven waarop je energie wil van Vandebron op je nieuwe adres.

Contactgegevens en telefoonnummer Vandebron

Wil je contact opnemen met Vandebron over een storing of om te vragen hoelang het contract nog loopt? Dan kun je contact opnemen met Vandebron met behulp van de volgende contactgegevens:

E-mail: vragen@vandebron.nl
Telefoonnummer: 0880 – 444 555
Bereikbaarheid: Maandag t/m donderdag 09:00 tot 21:00 uur. Vrijdag 09:00 uur t/m 17:00 uur. Zaterdag en zondag van 11:00 tot 16:00.
Website: www.vandebron.nl

Gemiddelde beoordelingen
6,5 uit 10
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van David
9,3 uit 10
Goede energie maatschappij. Goed geholpen bij de overstap. Geen problemen gehad. Erg goed te woord gestaan door de Customercare afdeling van Vandebron. Warmhartige personen, medelevend en meedenkend. Kan niks anders zeggen dan dat het een fijne nieuwe energiemaatschappij is.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Pieter vd B
9,3 uit 10
Goede maatschappij. Kan veel online zelf regelen en het contact met de dames van de klantenservice was top. Weinig op aan te merken!
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Thomas
10 uit 10
Fijne leverancier, 100% groen en Nederlands!
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Jan van Sommelier
10 uit 10
Super maatschappij! Top service, dikke vette aanrader!
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van thea
3,7 uit 10
geen goede ervaring met van de bron. facturen kloppen niet altijd, reageren niet altijd correct of op tijd, ook niet bij een wijziging aanvraag. ze hebben schulden, staan in het rood en willen niet zeggen of ik mijn voorschotten terug krijg bij een faillissement, krijg van ze geen antwoord of geruststelling. Dat geeft me stress. Ze zijn ook duur, teveel geld ben ik ermee kwijt. Ze kijken helaas niet naar je inkomen en daar de tarieven op baseren, zoals inkomensafhankelijke tarieven. Ze hebben een 088 nummer en dat is ook duur. Ben niet tevreden met deze energieleverancier.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Cees
4 uit 10
Van de Bron is erg traag met het terugbetalen van bedragen na de jaarafrekening. Men beroept zich op een wettelijke termijn en laat die verlopen. Volgens de, wat onbenullige medewerker, is dit de schuld van de banken want geld overmaken kan wel drie dagen duren. Lees de kleine lettertjes eens over wat jou als klant overkomt als je te laat betaald, De prijzen van het verlengingsaanbod zijn hoog en dus niet interessant. GEEN AANRADER DUS.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Jan
5,3 uit 10
Op 2 januari contract afgesloten, ik kreeg het maandbedrag van € 300,00 door (we hebben 20 zonnepanelen op het dak en leven heel zuinig met energie). Ik heb direct op 2 januari een mail gestuurd, dat ik uitleg wilde, niets gehoord. Op 5 januari weer gemaild, weer niets gehoord. Op 9 januari weer een mail gestuurd en bijna 1 uur in de wacht gestaan met de telefoon. Ik heb 9 januari een aangetekende brief met herroeping gestuurd, die is 10 januari aangekomen. 10 januari weer gebeld om te vragen of ze de brief hebben ontvangen. Na 3 kwartier kreeg ik iemand aan de lijn. Ze hadden inderdaad de opzegging ontvangen. Waarom reageren ze dan niet even door het te mailen. Ik vond de telefoniste heel erg kortaf en raffelde alles af, ik kwam er niet eens tussen om iets te zeggen. Ik kreeg wel direct een mail dat het contract was ontbonden. Gelukkig zijn wij er van af, nu dus weer onderzoek doen bij welke leverancier we willen zijn. Afgelopen jaar Engie gehad, het jaar daarvoor Green Choice. Ik denk dat het een van die 2 gaat worden, ik ga niet meer uitzoeken waar het het goedkoopste is, ik wil gewoon goede service en een bedrijf dat ik kan vertrouwen. Voor ons nooit meer Vandebron
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van PeterG
4 uit 10
We hebben sinds mei 2019 vandebron als leverancier. Het lukt hun maar niet om een goede voorspelling te doen van ons verbruik. We hebben in 2018 zonnepanelen geplaatst en het huis geïsoleerd. Dus het verbruik in 2019 zou veel lager zijn dan in 2018. Maar vandebron blijft rekenen met die oude gegevens. Ik heb na ingang van het contract telefonisch kunnen regelen dat het voorschot werd gehalveerd. Voordat het jaarcontract in mei 2020 afliep heeft vandebron ons bestookt met aanbiedingen voor contractverlenging.. gebaseerd op die oude gebruiken. Duh? En nadat ik begin mei 2020 de standen heb doorgegeven voor de jaarafrekening (waar we mogelijk 8 weken op moeten wachten!) Is het voorschot van mei ineens weer terug naar het oude niveau. Terwijl we honderden euro's gaan terugkrijgen! Het kan er mee te maken hebben dat wij (bewust) geen slimme meter hebben. Maar ik heb het echt gehad met het geklungel van deze leverancier.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Bart
5 uit 10
Ik heb hele slechte ervaringen ten eerste moet je het contract na op de 20e van de maand afsluiten anders plunderen ze je rekening op voorhand. Ik ben overgestapt maar ze verplichten mij om de termijn betaling van het volgend jaar te betalen. Ze hebben een incasso buro ingeschakeld om te termijn betaling van het nieuwe jaar af te dwingen. Dus ze verplichten om het termijn aan hun te betalen terwijl ik geen klant ben en dat hebben ze toegegeven. Naar mijn mening is dit oplichting.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Stan
8,3 uit 10
Stroom, prijs en service was prima. Deden alles wat ze moesten doen.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Nico
6,3 uit 10
Prima product, maar bereikbaarheid is een drama. Telefonisch zo goed als niet te bereiken. Beantwoording e-mail duurt enkele weken.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Frans van Schaijk
6 uit 10
Mijn ervaring met vandebron. Ik ben op 1-3-2020 klant geworden bij vandebron, maar er werd op11-3-2020 100,-Euro opzegvergoeding van mijn rekening afgeschreven, ik heb meteen de bank gebeld en terug laten storten. vandebron gebeld dat volgens mij dat niet kan en dat was ook niet afgesproken, ze accepteerde het. Nu komt het, ik krijg op 20 oktober een aanmaning van 141.23, waaronder 40,- incasso kosten, ik had toen niet opgezegd ,nu wel dit pik ik niet. Dus mijn ervaring is nu slecht I
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Tom Boonstra
9,3 uit 10
Vorig jaar zijn we overgestapt naar Vandebron. We waren een trouwe klant bij een andere leverancier. Door de forse prijswijzigingen reden om onderzoek te doen. Voor ons was milieu en de prijsstelling belangrijk. Nog voordat we een keuze hadden gemaakt kwamen we iemand van Vandebron op straat tegen. Een erg mooi en sluitend verhaal. Ruim de tijd genomen met die verkoper en uiteindelijk besloten een handtekening te zetten. Na die tijd toch twijfels gekregen en uiteindelijk besloten de wijziging stop te zetten. Met Vandebron hierover contact gehad, dit uitgelegd. Geen enkel probleem! We zijn zeer vriendelijk en begripsvol behandeld en het terugdraaien van het contract verliep met hun hulp vlekkeloos. In een woord: Geweldig! Dit was namelijk een van onze bezwaren om te veranderen omdat we in het verleden daar slechte ervaringen mee hadden gehad. Maar bij Vandebron dus niet. Daar liep dit soepel, heerlijk. Het gaf ons de tijd om ons eigen onderzoek af te maken en opnieuw neutraal naar alle aanbieders te kijken. Resultaat: We zijn uiteindelijk volmondig bij Vandebron terecht gekomen. Deze overgang verliep vervolgens uitstekend. Inmiddels zijn we bijna 1 jaar klant bij Vandebron met zeer goede ervaringen. De overstap zelf verliep dus goed, ze zijn makkelijk te bereiken, hebben een goede prijsstelling. Al met al een zeer betrouwbare leverancier! Pluspunten - Milieu, daar zijn ze oprecht goed mee bezig. Voelt goed om hier klant te zijn. - Prijsstelling is zeer goed. - Klantvriendelijk, via telefoon, via mail maar zeker ook de verkopers op straat. Zeer respectvol! - Betrokken medewerkers. - Als wij ons contract op willen zeggen, dan helpen ze ons er bij. - Als wij klant willen worden en willen blijven, dan zijn ze oprecht blij. - Duidelijke overzichten met goede tips. - Transparant in facturering (wanneer welke facturen) maar ook inhoudelijk duidelijke facturen. Verbeterpunten - Geen klachten, dus klachtenafhandeling kan ik niet beoordelen.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Jasper
2 uit 10
Slechtste bedrijf waar ik ooit mee te maken heb gehad. Geld trekken doen met alle gemak, maar als het terug moet komen doen ze daar enorm moeilijk over. Je word van het kastje naar de muur gestuurd, werken totaal niet voor de klant maar alleen ter bescherming van hun eigen. Ik zou zeker niet hier energie van willen krijgen! Bah!
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Rob
5,3 uit 10
Meest waardeloze energieleverancier. Zijn totaal niet bereikbaar. Trap hier niet in.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Rienko
6,3 uit 10
Een aantal jaren klant bij Vandebron. Toen ik zonnepanelen kreeg kwamen er wolkjes aan de hemel. Termijnbedrag kon maar beperkt worden aangepast. Ieder jaar een terugebetaling van twee maandtermijnen. Na drie jaar weer een verhoging van de maandtermijn met 60%. Niet (meer) terug te draaien via de site. Telefonisc reclamerenh: niet bereikbaar (6 x een kwartier in de wacht) E-mail sturen: wordt niet op gereageerd. Pas na het opzeggen komt er een mail met de vraag waarom ik ben weggegaan Ik ben wel klaar met deze club.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Rob
9 uit 10
Prima en vlekkeloos. Sinds 2 jaar klant.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Klaas
6 uit 10
Tevreden met van de bron je kunt mooi je verbruik in de gaten houden met mijn van de bron ook mijn maand tarief terug gebracht geen probleem en telefonisch goed berijdbaar en een goede uitleg ik zie andere verhalen maar dat ligt meer aan de persoon zelf ik heb nog nooit gehoord van een tarief dat gekoppeld is aan je inkomen maar wel aan je verbruik
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Enni
4,7 uit 10
Tot deze week altijd blij met deze leverancier. Naar nu zijn de prijzen zo extreem gestegen, ook voor vaste klanten, dat ik echt heel boos ben. Pakken wat je pakken kan. Echt heel slecht, vandebron!
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van menno
6 uit 10
Waardeloos, ga er niet mee in zee. Na foutieve berekening van laadpas weken en maanden moeten zeuren om geld terug te krijgen, en dat is nog steeds niet geregeld. Ze kunnen het gewoon niet.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Koos Baale
6 uit 10
Klant gedreven organisatie, met bijzondere sympathieken medewerkers! Ze bieden een vast contact met een termijn van 3 jaar. Tegen een scherpe prijs.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Koos Baale
10 uit 10
Klant gedreven organisatie, met bijzondere sympathieken medewerkers! Ze bieden een vast contact met een termijn van 3 jaar. Tegen een scherpe prijs.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van P
2 uit 10
Ooit ingestapt via verkoop aan de deur. Helaas tijdens de crisis naar een torenhoog voorschotbedrag gegaan. Ondanks genomen besparende maatregelen was het niet mogelijk om het voorschot naar een nieuw realistisch maandbedrag terug Te krijgen. Uiteindelijk wel een afrekening van -€2900 maar wat heb je daaraan. Dit had voor enorme financiële consequenties kunnen leiden. Advies: ga niet in zee met van de bron!
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Struijs
5,3 uit 10
Vind de eindafrekening erg lang duren en teveel betaald geld aan voorschotten duurt erg lang voordat dat terug betaald wordt. Heb contact tot april. Eindafrekening nu in juni nog steeds mijn teveel betaalde geld niet terug, maar wel al weer de voorschotten van april/ mei en juni 2019 al betaald. Volgeng jaar maar eens naar een ander energiebedrijf.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Ad
6 uit 10
Van de Bron is per 1 september mijn energie leverancier. Dit is waarschijnlijk de 1e en de laatste keer. Dit bedrijf vraagt vooraf bij de 1e levering een borg gelijk aan de hoogte van het maandbedrag. Zij gebruiken dit bedrag als zekerheidstelling om te kunnen inkopen bij derden. Over de borg geen rente, m.a.w. goedkoper kan men geen geld lenen om producten te verkopen. Een heel vreemde gang van zaken en nog nooit eerder meegemaakt, ik huur of leen niets maar koop een product.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Theo Spathas
10 uit 10
Uitstekend!
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening

Energiebronnen Vandebron

Uit het stroometiket van Vandebron blijkt dat de geleverde elektriciteit is opgewekt met behulp van de volgende energiebronnen:

  • Wind (83,3%)
  • Bio (10,9%)
  • Zon (5,8%)

Door de stroometiketten met elkaar te vergelijken, kun je nu dus nóg beter een keuze maken uit de meest groene energieleveranciers.

Stroometiket

Stroometiket 

Het stroometiket laat aan consumenten van een energieleverancier zien welke methodes energiebedrijven gebruiken voor de opwekking van de elektriciteit die ze aan hun klanten leveren. Sinds 1 januari 2005 is dit voor iedere leverancier verplicht en kan iedereen op de website van de energieleverancier opzoeken uit welke bronnen de geleverde energie afkomstig is. Ieder jaar moet het energiebedrijf kunnen aantonen hoe de elektriciteit die zij levert is opgewekt. 

Elektriciteit wordt op diverse manieren opgewekt. Veel energiebedrijven verbranden hiervoor aardgas of kolen. Er wordt de afgelopen jaren echter steeds vaker gebruik gemaakt van meer duurzame oplossingen, zoals windmolens, waterkracht en andere milieusparende manieren om stroom op te wekken. Veelal gaat het om een combinatie van de volgende mogelijkheden: fossiele brandstoffen, kernenergie en duurzame energiebronnen. 

Stroometiketten vergelijken

Met Energievergelijker vergelijk je eenvoudig het stroometiket van je huidige energieleverancier met die van andere aanbieders van energie. Hoe grijs is bijvoorbeeld de stroom die je nu afneemt in vergelijking met andere stroomleveranciers? Je zult zien dat er soms ook een behoorlijk verschil zit in hoe milieuvriendelijk de stroomproducten van energieleveranciers nou daadwerkelijk zijn.