De Nederlandse Energie Maatschappij

NEM

Als grootste onafhankelijke energieleverancier van Nederland houdt de Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) de markt scherp. Hoe meer concurrentie des te lager de energieprijzen. En des te beter de dienstverlening. Hier geloven ze bij de Nederlandse Energie Maatschappij sterk in.

Over de Nederlandse Energie Maatschappij

De Nederlandse Energie Maatschappij geeft aan goedkoper te zijn dan de traditionele energiebedrijven. Zij koopt direct in voor hun klanten met lagere energieprijzen als gevolg. Samen met de slimme Anna thermostaat zorgt de energieleverancier dat je zoveel mogelijk bespaart. Ook ontwikkelt en exploiteert de Nederlandse Energie Maatschappij andere vooruitstrevende producten als apps, datadiensten, elektrische mobiliteit en solarconcepten.

Nederlandse Energie Maatschappij ervaringen

Heb je de keuze gemaakt om over te stappen naar de Nederlandse Energie Maatschappij? Maar wil je eerst de reviews en ervaringen van hun huidige klanten inzien? Dat kan! Op deze pagina hebben wij de ervaringen van verschillende klanten verzameld, waarmee wij je voorzien van de meest complete informatie. Wil je een eigen beoordeling van de Nederlandse Energie Maatschappij achterlaten? Dat kan via het beoordelingsformulier. Jouw input over de NLE wordt zeer gewaardeerd.

Welkomstkortingen en actietarieven

Profiteer van flinke welkomstkortingen en aantrekkelijke actietarieven door met de Energievergelijker ieder jaar een passend contract te kiezen. Deze kortingen en tarieven krijg je uitsluitend via energievergelijkingswebsites als deze. Aanbieders van energie zijn altijd op zoek naar nieuwe klanten en streven daarom naar een zo hoog mogelijke positie in onze vergelijker. Dat levert aantrekkelijke welkomstkortingen en actietarieven op (die je niet rechtstreeks bij de leverancier krijgt) waar jij van van profiteert.

Energiecontracten Nederlandse Energie Maatschappij

De energiecontracten van de Nederlandse Energie Maatschappij worden verdeeld in drie categorieën en zijn contracten met een vast tarief met een looptijd van 1,3 of 5 jaar:

  • Beetje groen: stroom opgewekt uit Europese waterkrachtcentrales
  • Iets groener: stroom opgewekt uit Europese windmolens
  • Echt groen: stroom opgewekt uit Nederlandse windenergie

Nederlandse Energie Maatschappij opzeggen en overstappen

Wil je de Nederlandse Energie Maatschappij opzeggen? Wil je overstappen op een andere energieleverancier? Dan kun je gebruikmaken van onze overstapmodule. Hier kun je eenvoudig alle andere energieleveranciers met elkaar vergelijken. Verder heb je geen last van het opzeggen van je contract. Als je overstapt naar een andere leverancier dan zegt deze het contract op bij uw huidige leverancier. Zo hoef je er zelf geen tijd en energie aan te besteden!

Opzegtermijn

Controleer voordat je overstapt naar een energiecontract van de Nederlandse Energie Maatschappij of je huidige contract een opzegtermijn bevat. Ben je nog niet eerder overgestapt? Dan kun je gewoon kosteloos overstappen. Loopt je contract nog een halfjaar of minder? Dan kan je nieuwe contract hierop aansluiten. Als je contract nog langer dan zes maanden loopt, gaat je nieuwe contract meteen in maar dan moet je misschien eerst een opzegtermijnvergoeding betalen.

Verhuizing doorgeven

Mocht je gaan verhuizen, dan kun je kiezen je energiecontract te beëindigen, het contract te laten overnemen of het contract mee te nemen naar je nieuwe adres. Met de energievergelijker kun je aangeven dat je binnenkort gaat verhuizen of onlangs bent verhuisd. Je voert daarop je nieuwe adres in en geeft de datum aan waarop je energie wil ontvangen van de Nederlandse Energie Maatschappij.

Contactgegevens en telefoonnummer Nederlandse Energie Maatschappij

Wil je met de Nederlandse Energie Maatschappij contact opnemen over een storing, om te vragen hoelang je contract nog loopt of heb je klachten? Dan kun je contact opnemen met de NLE klantenservice door middel van onderstaande contactgegevens:

E-mail: info@nle.nl
Telefoonnummer: 088-7307307
Bereikbaarheid: maandag t/m vrijdag van 08:00 uur tot 18:00 uur
Website: www.nle.nl

 

Gemiddelde beoordelingen
5,7 uit 10
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Nina Mol
8,7 uit 10

Prima maatschappij: scherpe prijs, hele goede klantenservice( geduldig en erg vriendelijk) die prima te bereiken is zij het via de telefoon of email, overstapproces is onmerkbaar gegaan.

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Vera
7,7 uit 10

prima prijs, service goed beoordeeld omdat alles tiptop geregeld is in het begin en we verder nooit service nodig hebben gehad

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van verhoeven
6 uit 10
ik kwam via het energiecollectief aan een 3 jaarcontract bij deze leverancier. na 7 maanden werd mijn contract opgezegt door hun omdat ik een achterstand had van 49 plus 25 herinneringskosten had op mijn voorschot. dus het voorschot ging over november en in december kreeg ik de melding dat ik een nieuwe leverancier moest zoeken vanaf januari. om een bedrag van 74 euro. ik kreeg geen eindafrekening maar een mailtje dat ik snel 365 moest bijbetalen anders komt er 54 euro bij. contact gezocht dat ik het bedrag wat hoog vond omdat ik altijd veel minder verbruik en het zou goedkoper zijn. toen ik uiteindelijk toch mijn jaarrekening kreeg bleek ik 100euro boete op gas en 100euro boete op electra gehad te hebben omdat ze mijn contract beeindigt hebben. dus hun beeindigen tegen mijn zin het contract en daar krijg ik een boete voor. voor een achterstand van nog geen 100euro. owja de eindafrekening kwam in een email met 54 extra kosten voor incasso terwijl ik nog geen eindafrekening gehad had. ik heb niks op papier gehad. dus heb je een krappe beurs trap er niet in want ze hebben nu een verdienmodel waar meer aan verdiend word dan aan het verkopen van energie.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van bert
5 uit 10
dieven zijn het
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Paul Vreeling
6 uit 10

Via de overstapservice terechtgekomen bij NLE. Hiervoor zat ik bij Energie.nl en daarvoorvoor bij Greenchoice. Ik zit nu weer bij Greenchoice; betrouwbaar, duidelijk en relaxed. Ik stap dus nooit meer over aangezien ik uiteindelijk alleen maar veel meer heb moeten betalen in vergelijking met Greenchoice. Let wel: bij gelijkblijvend energie- en gasverbruik. Nu over de NLE. 1. Bij aanmelding krijg je een zogenaamde vaste klanten korting van €360 die op je jaarnora verekend zal worden, staat ook in het contract. 3 maanden voor de jaarnota is mijn betalingswijze plotseling veranderd van automatisch incasso naar acceptgiro (extra kosten per keer €2,60!). Zonder enig overleg of toestemming van mijn kant. Ik heb hier ook geen enkel bericht over gehad. Dit is volgens de wet dan ook niet geldig bij mijn weten. Wat blijkt nu; voor de vaste klanten korting moet je alle nota's via automatisch incasso betalen. Wordt dit per acceptgiro gedaan dan vervalt de vaste klantenkorting. Wat een klantonvriendelijke benadering, ongelofelijk. Indien NLE dit niet eerst duidelijk aangeeft is dit volgens mij pure misleiding van een klant. 2. Is de NLE goedkoper, welnee. Ik ben veel meer kwijt en moest uiteindelijk ruim €800,- bijbetalen op mijn jaarnota. Bij ongeveer gelijkblijvend verbruik. Overstappen gunstig, dus niet. 3. Ben je een keer iets te laat met betalen krijg je ettelijke voice mails (elke dag!), brieven etc. om binnen korte termijn te betalen. Ronduit vermoeiend. Bij Greenchoice b.v. krijg je netjes 1 bericht of je het bedrag alsnog binnen 2 weken wil overmaken. Samenvattend mijn ervaringen met de NLE: duur, zeer klantonvriendelijk! en je wordt gewoon, in goed Nederlands, genaaid. Ik laat het er echter niet bij zetten, ga rechtshulp in schakelen voor die vast klantenkorting en dit bericht komt op alle sites waar mogelijk te staan. Zal ze leren die NLE

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Meta
4,7 uit 10

Deze maatschappij is goed in nieuwe klanten ( collectief) binnen te halen, maar helaas zijn ze nog niet ver genoeg in het onderhouden van de klanten. De mensen zijn vriendelijk maar zeer beperkt in hun kunnen. Jaarcontract verlengen ging tot tweemaal toe niet correct. 1e jaar denk je kan een keer gebeuren, 2e jaar ging het wederom mis. Aanbiedingen kunnen ze niet waarmaken. Klacht kunnen ze niet beantwoorden maar blijven bellen vh afronden van een nieuw jaarcontract. ( elke dag om half 4 standaard bellen). Dit was voldoende om er niet nog een jaar aan te willen plakken. Prijs was in de jaren hetzelfde als bij vorige aanbieder, dus zeker niet niet goedkoper ondanks collectiviteit.

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van E
2 uit 10
Bijzonder slechte ervaringen met dit ''bedrijf''. gelukkig stap ik over, maar het is 1 en al ellende. om over de klantenservice niet te spreken en de manier hoe je behandeld wordt door hen. vooral nu ze, zonder redelijke bedenktijd en termijn, klanten opzadelen met dubbele termijnbedragen. vooral nu zijn er erg weinig mensen die dit kunnen bekostigen. maar daar heeft NLE volgens mij flink de ****** aan, aangezien ze niet bereid zijn om mensen tegemoed te komen door dit te wijzigen. eveneens heeft CB hierover een brief opgesteld naar de NLE. De uitspraken van NLE nav deze, zijn tevens niet kloppend, gezien deze niet worden aangegeven naar de klanten toe. kortom; wordt geen klant bij NLE!
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening

Energiebronnen De Nederlandse Energie Maatschappij

Uit het stroometiket van De Nederlandse Energie Maatschappij blijkt dat de geleverde elektriciteit is opgewekt met behulp van de volgende energiebronnen:

  • Water (93%)
  • Wind (7%)

Door de stroometiketten met elkaar te vergelijken, kun je nu dus nóg beter een keuze maken uit de meest groene energieleveranciers.

Stroometiket

Stroometiket 

Energieleveranciers zijn al vanaf 1 januari 2005 verplicht om consumenten te informeren over de samenstelling van de elektriciteit die zij in het voorafgaande kalenderjaar hebben geleverd. In het stroometiket zie je het percentage van de herkomst van de stroom die is opgewekt uit bijvoorbeeld kolen, aardgas, nuclaire energie of hernieuwbare energiebronnen zoals wind, zonne-energie, waterkracht en biomassa. Ook staat in het officiele stroometiket vermeld hoeveel CO2 per KWh de energieleverancier heeft uitgestoten en hoeveel kernafval per KWh het energiebedrijf geproduceerd heeft.

Het stroometiket is ingevoerd om consumenten transparant te informeren over de herkomst van hun energie. Ieder jaar opnieuw moet de leverancier opnieuw aantonen hoe de elektriciteit is opgewekt die zij levert.

Stroometiketten vergelijken

Met Energievergelijker vergelijk je eenvoudig het stroometiket van De Nederlandse Energie Maatschappij met die van andere energieleveranciers. Hoe groen is de stroom die je afneemt eigenlijk? En hoe verhoudt zich dat ten opzichte van andere leveranciers? Je kunt zien dat er regelmatig een behoorlijk verschil zit in de milieuvriendelijkheid van de groene stroomproducten van energieleveranciers. Het is dus aan te raden om eerst het stroometiket van een een aanbieder van energie te vergelijken voordat je overstapt.