De Nederlandse Energie Maatschappij

NEM

Als grootste onafhankelijke energieleverancier van Nederland houdt de Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) de markt scherp. Hoe meer concurrentie des te lager de energieprijzen. En des te beter de dienstverlening. Hier geloven ze bij de Nederlandse Energie Maatschappij sterk in.

Over de Nederlandse Energie Maatschappij

De Nederlandse Energie Maatschappij geeft aan goedkoper te zijn dan de traditionele energiebedrijven. Zij koopt direct in voor hun klanten met lagere energieprijzen als gevolg. Samen met de slimme Anna thermostaat zorgt de energieleverancier dat je zoveel mogelijk bespaart. Ook ontwikkelt en exploiteert de Nederlandse Energie Maatschappij andere vooruitstrevende producten als apps, datadiensten, elektrische mobiliteit en solarconcepten.

Nederlandse Energie Maatschappij ervaringen

Heb je de keuze gemaakt om over te stappen naar de Nederlandse Energie Maatschappij? Maar wil je eerst de reviews en ervaringen van hun huidige klanten inzien? Dat kan! Op deze pagina hebben wij de ervaringen van verschillende klanten verzameld, waarmee wij je voorzien van de meest complete informatie. Wil je een eigen beoordeling van de Nederlandse Energie Maatschappij achterlaten? Dat kan via het beoordelingsformulier. Jouw input over de NLE wordt zeer gewaardeerd.

Welkomstkortingen en actietarieven

Profiteer van flinke welkomstkortingen en aantrekkelijke actietarieven door met de Energievergelijker ieder jaar een passend contract te kiezen. Deze kortingen en tarieven krijg je uitsluitend via energievergelijkingswebsites als deze. Aanbieders van energie zijn altijd op zoek naar nieuwe klanten en streven daarom naar een zo hoog mogelijke positie in onze vergelijker. Dat levert aantrekkelijke welkomstkortingen en actietarieven op (die je niet rechtstreeks bij de leverancier krijgt) waar jij van van profiteert.

Energiecontracten Nederlandse Energie Maatschappij

De energiecontracten van de Nederlandse Energie Maatschappij worden verdeeld in drie categorieën en zijn contracten met een vast tarief met een looptijd van 1,3 of 5 jaar:

  • Beetje groen: stroom opgewekt uit Europese waterkrachtcentrales
  • Iets groener: stroom opgewekt uit Europese windmolens
  • Echt groen: stroom opgewekt uit Nederlandse windenergie

NLE zakelijke energiecontracten 

De Nederlandse Energie Maatschappij heeft ook voor de zakelijke klant een aantal aantrekkelijke opties. Voor een scherpe prijs kunt u al een contract voor 1, 3 of 5 jaar afsluiten. Bekijk de actuele prijzen van NLE in onze energievergelijker.

Nederlandse Energie Maatschappij opzeggen en overstappen

Wil je de Nederlandse Energie Maatschappij opzeggen? Wil je overstappen op een andere energieleverancier? Dan kun je gebruikmaken van onze overstapmodule. Hier kun je eenvoudig alle andere energieleveranciers met elkaar vergelijken. Verder heb je geen last van het opzeggen van je contract. Als je overstapt naar een andere leverancier dan zegt deze het contract op bij uw huidige leverancier. Zo hoef je er zelf geen tijd en energie aan te besteden!

Opzegtermijn

Controleer voordat je overstapt naar een energiecontract van de Nederlandse Energie Maatschappij of je huidige contract een opzegtermijn bevat. Ben je nog niet eerder overgestapt? Dan kun je gewoon kosteloos overstappen. Loopt je contract nog een halfjaar of minder? Dan kan je nieuwe contract hierop aansluiten. Als je contract nog langer dan zes maanden loopt, gaat je nieuwe contract meteen in maar dan moet je misschien eerst een opzegtermijnvergoeding betalen.

Verhuizing doorgeven

Mocht je gaan verhuizen, dan kun je kiezen je energiecontract te beëindigen, het contract te laten overnemen of het contract mee te nemen naar je nieuwe adres. Met de energievergelijker kun je aangeven dat je binnenkort gaat verhuizen of onlangs bent verhuisd. Je voert daarop je nieuwe adres in en geeft de datum aan waarop je energie wil ontvangen van de Nederlandse Energie Maatschappij.

Contactgegevens en telefoonnummer Nederlandse Energie Maatschappij

Wil je met de Nederlandse Energie Maatschappij contact opnemen over een storing, om te vragen hoelang je contract nog loopt of heb je klachten? Dan kun je contact opnemen met de NLE klantenservice door middel van onderstaande contactgegevens:

E-mail: info@nle.nl
Telefoonnummer: 088-7307307
Bereikbaarheid: maandag t/m vrijdag van 08:00 uur tot 18:00 uur
Website: www.nle.nl

 

Gemiddelde beoordelingen
6,1 uit 10
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Nina Mol
8,7 uit 10

Prima maatschappij: scherpe prijs, hele goede klantenservice( geduldig en erg vriendelijk) die prima te bereiken is zij het via de telefoon of email, overstapproces is onmerkbaar gegaan.

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Vera
7,7 uit 10

prima prijs, service goed beoordeeld omdat alles tiptop geregeld is in het begin en we verder nooit service nodig hebben gehad

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Bert
6 uit 10
Hele vervelende mij die maar blijft bellen. Stalkers. Doorgegeven aan de autoriteit. Stink er niet in.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Meta
4,7 uit 10

Deze maatschappij is goed in nieuwe klanten ( collectief) binnen te halen, maar helaas zijn ze nog niet ver genoeg in het onderhouden van de klanten. De mensen zijn vriendelijk maar zeer beperkt in hun kunnen. Jaarcontract verlengen ging tot tweemaal toe niet correct. 1e jaar denk je kan een keer gebeuren, 2e jaar ging het wederom mis. Aanbiedingen kunnen ze niet waarmaken. Klacht kunnen ze niet beantwoorden maar blijven bellen vh afronden van een nieuw jaarcontract. ( elke dag om half 4 standaard bellen). Dit was voldoende om er niet nog een jaar aan te willen plakken. Prijs was in de jaren hetzelfde als bij vorige aanbieder, dus zeker niet niet goedkoper ondanks collectiviteit.

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Piet Basten
6 uit 10
Heb me een zakelijk contract aan laten praten, blijkbaar een goede verkoper, ik heb geen enkel voordeel bij een zakelijk contract. Bij overstap naar een andere energieleverancier krijg ik nu een boetebedrag van 800€ op eindafrekening. De nieuwe leverancier gaat maximaal 250€ aan overstapboete aan mij vergoeden. Contact met NLE klantenservice heeft niet mogen helpen, ik heb nu klacht ingediend bij ACM consuwijzer en Klachtenkompas, verder ga ik op alle mij bekende Fora mijn NLE klacht kenbaar maken. Mijn mening is dat voordat er een boete van 800€ in rekening gebracht wordt je op zijn minst toch mag verwachten dat er contact met de klant wordt opgenomen, dit boetebedrag ga ik nooit terugverdienen op mijn energierekening. Wat mij betreft NLE nooit doen.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Maurice
5,7 uit 10
Vanmiddag tijdens het thuiswerken om 16:40 gebeld door de NRE op mijn mobiele telefoon. Terwijl ik deze vrouw vriendelijk te woord sta krijg ik een tweede lijn van een klant. Ik zeg tegen haar: mevrouw ik krijg een tweede lijn. Haar reactie: mijnheer u liegt! Echt niet te geloven want een onbeschofte reactie! 1 ding weet ik zeker al kan ik 1000 Euro besparen nooit van mijn leven zal ik overstappen naar de NRE.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van V. K.
6 uit 10
Zeer vervelende telemarketing, ondanks inschrijving bel-me-niet. Al minstens 4 nummers van ze geblokkeerd. Misleiden je door te doen alsof ze al je energieleverancier zijn.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Stiekem
4,7 uit 10
Pas op voor deze NEM, ZE MELDEN ZICH AAN DE DEUR ALS ZIJNDE VAN HET GAS & LICHT. Zeer misleidend waar oudere mensen zo intrappen terwijl ze gewoon alseen commercieel bedrijf aanbellen en zich zodanig horen te identificeren.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Willem
6 uit 10
Word herhaaldelijk door Patricia gebeld, die zegt 'de vorige keer' ook de verandering van provider te hebben geregeld (absoluut niet waar, heb ik zelf gedaan) en hoewel ik aangeef geen verandering te willen blijft aandringen en zelfs drammen dat ik er op zal besparen. Ze luistert niet als ik herhaaldelijk (en dan nog vriendelijk) zeg geen belangstelling te hebben en blijft doordrammen. Al wat ik kon doen was de verbinding verbreken. Vervelende interactie.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van A. MIeras
6 uit 10
Wat een verschrikkelijk naar bedrijf. Jaarlijks worden we gebeld met de mededeling dat ze ons energie contract hebben geregeld en dat ze het nu weer willen regelen tegen het meest gunstige tarief! Ik geef ieder jaar weer aan dat ik het zelf heb geregeld en daar dit bedrijf niet bij nodig heb. Ieder jaar weer, tot vervelens aan toe! En dit jaar vertelde ik weer dat ik het zelf regel en daar niemand bij nodig heb, werd hij onbeschofd en zei dat ik niet luisterde en niet wilde besparen, wanneer stopt dit bedrijf met stalken?
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening

Energiebronnen De Nederlandse Energie Maatschappij

Uit het stroometiket van De Nederlandse Energie Maatschappij blijkt dat de geleverde elektriciteit is opgewekt met behulp van de volgende energiebronnen:

  • Water (93%)
  • Wind (7%)

Door de stroometiketten met elkaar te vergelijken, kun je nu dus nóg beter een keuze maken uit de meest groene energieleveranciers.

Stroometiket

Stroometiket 

Energieleveranciers zijn al vanaf 1 januari 2005 verplicht om consumenten te informeren over de samenstelling van de elektriciteit die zij in het voorafgaande kalenderjaar hebben geleverd. In het stroometiket zie je het percentage van de herkomst van de stroom die is opgewekt uit bijvoorbeeld kolen, aardgas, nuclaire energie of hernieuwbare energiebronnen zoals wind, zonne-energie, waterkracht en biomassa. Ook staat in het officiele stroometiket vermeld hoeveel CO2 per KWh de energieleverancier heeft uitgestoten en hoeveel kernafval per KWh het energiebedrijf geproduceerd heeft.

Het stroometiket is ingevoerd om consumenten transparant te informeren over de herkomst van hun energie. Ieder jaar opnieuw moet de leverancier opnieuw aantonen hoe de elektriciteit is opgewekt die zij levert.

Stroometiketten vergelijken

Met Energievergelijker vergelijk je eenvoudig het stroometiket van De Nederlandse Energie Maatschappij met die van andere energieleveranciers. Hoe groen is de stroom die je afneemt eigenlijk? En hoe verhoudt zich dat ten opzichte van andere leveranciers? Je kunt zien dat er regelmatig een behoorlijk verschil zit in de milieuvriendelijkheid van de groene stroomproducten van energieleveranciers. Het is dus aan te raden om eerst het stroometiket van een een aanbieder van energie te vergelijken voordat je overstapt.