Energieleverancier Vattenfall

Vattenfall

Nuon is overgenomen door Vattenfallen. Sinds eind 2019 wordt de naam Nuon niet meer gebruikt. Vattenfall is gevestigd in Amsterdam maar is van oorsprong een Zweeds bedrijf. Vattenfall levert aan particulieren en zakelijke afnemers. Door de overname van Nuon heeft Vattenfall ruim 2 miljoen klanten en behoort tot de grotste leveranciers in Nederland.

Vattenfall zet vooral in op duurame energie. Of je nu op zoek bent naar de goedkoopste energie of duurzaamste energie, beide zijn te krijgen. De groene stroom wordt opgewekt uit zon, wind en water.

Over Nuon / Vattenfall

Nuon is sinds 2019 onderdeel van het internationale energieconcern Vattenfall. De Europese eenheid van Vattenfall is actief in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Op de Nederlandse energiemarkt opereert het bedrijf onder de naam Nuon. De energieleverancier levert zowel groene als grijze stroom, maar heeft als doel om uitsluitend groene stroom te leveren. Zij stellen dat er op dit moment nog niet voldoende duurzame energie wordt opgewekt om heel Nederland van stroom te voorzien.

Nuon / Vattenfall ervaringen

Ga je overstappen naar Nuon, maar wil je de ervaringen van huidige klanten van Nuon bekijken? Op deze pagina verzamelen wij de ervaringen van verschillende klanten om je zo goed mogelijk te informeren.

Wil je zelf een beoordeling over Nuon achterlaten? Plaats deze dan via het beoordelingsformulier. Je input wordt zeer gewaardeerd.

Welkomstkortingen en actietarieven

Je kunt profiteren van speciale acties en hoge welkomstkortingen door ieder jaar via de Energievergelijker opnieuw een contract te kiezen. De kortingen en actietarieven kun je alleen ontvangen via energievergelijkingssites als deze. Energieleveranciers verwelkomen graag nieuwe klanten en concurreren met elkaar om zo hoog mogelijk in de vergelijker naar voren te komen. Dit levert mooie welkomstkortingen en actietarieven op (die niet te vinden zijn op de eigen websites) waar jij via ons van profiteert. 

Energiecontracten particulier

Nuon biedt diverse energiecontracten met een vast of variabel tarief aan met looptijden tussen 1 en 3 jaar. Ook kan je er overeenkomsten voor onbepaalde tijd afsluiten. Deze kennen een variabel tarief en zijn elke maand opzegbaar. 

Zakelijke energiecontracten 

Voor de MKB-er biedt Vattenfall op dit moment goedkope energiecontracten met overwegend veel grijze gas en stroom aan. De contractduur ligt tussen de 1 en 3 jaar voor een vaste prijs en is onbeperkt voor een flexibel contract. 
Vergelijk zakelijke energie leveranciers met elkaar om de beste keuze te maken. 

Vattenfall opzeggen en overstappen

Ben je nu klant van Nuon en wil je overstappen naar een andere energieleverancier? Vergelijk dan alle andere energieleveranciers uit onze overstapmodule. Het opzeggen van het contract gaat erg makkelijk. De leverancier waar je naar gaat overstappen zegt het contract op bij je huidige leverancier. Zo kost het jou geen tijd om het overstappen te regelen.

Opzegtermijn

Wil je overstappen naar een energiecontract van Vattenfall? Kijk dan of je nog rekening moet houden met een opzegtermijn in je huidige contract. Als je nog niet eerder bent overgestapt kun je probleemloos overstappen. Ook als je huidige contract nog een halfjaar of minder loopt, kan je nieuwe contract hier probleemloos op aansluiten. Maar als je contract nog langer dan zes maanden loopt, dien je misschien nog een opzegtermijnvergoeding te betalen. Voorkom vervelende verrassingen en controleer!

Verhuizing doorgeven

Ga je verhuizen of ben je net verhuisd? Dan kun je kiezen je energiecontract te beëindigen, het contract te laten overnemen of het contract mee te nemen naar je nieuwe adres. Met de Energievergelijker heb je de mogelijkheid aan te geven of je binnenkort gaat verhuizen of onlangs bent verhuisd. Je kunt je nieuwe adres invoeren en de datum aangeven waarop je energie wil van Vattenfall op je nieuwe adres.

Contactgegevens en telefoonnummer Vattenfall

Vragen over een storing of hoelang je contract nog loopt? Neem dan gerust contact met Nuon op. Je kunt makkelijk en snel contact opnemen met Vattenfall via onderstaande contactgegevens:

Telefoonnummer: 0900 – 0808 (ondernemers 020 8920255)
Bereikbaarheid: maandag t/m vrijdag: 08:00 uur – 15:00 uur
Website: www.Vattenfall.nl

 

Gemiddelde beoordelingen
6,4 uit 10
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Pieter
6,7 uit 10

Ik ben erg tevreden over Nuon.

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Dennis
6 uit 10

Ik ben tevreden met Nuon. Ik vind de website, met name 'mijn nuon' wel prettig en overzichtelijk. Het is prettig dat ik al bestaande klant ook mee kan doen aan de kortingen voor een nieuw energiecontract. Het overstappen van contract ging vol automatisch, wel zo prettig. Ik heb niet een goed idee over energieprijs ten opzichte van andere aanbieders.

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Annemarie
7,7 uit 10

Nuon is misschien niet de goedkoopste maar het is wel een prettige en betrouwbare leverancier. Ik heb nooit problemen en als ik vragen heb dan is het heel eenvoudig om contact op te nemen. Ik ben tevreden.

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Krabben
8 uit 10

Niet de goedkoopste, wel betrouwbaar. Duidelijke afschriften en bij vragen of problemen goed bereikbaar. Zijn er zeer tevreden mee. Kwaliteit kost eenmaal geld.

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van harry
6 uit 10
iets duurder dan anderen maar prima service makkelijk berijkbaar helder en duidelijk en een goed overzicht van je rekeningen
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Pascal Frannsen
7,3 uit 10
Altijd goed geholpen en was fijn dat ik tussentijds kon zien of mijn energieverbruik juist was in verglijking met wat geschat was en ik maandelijks betaalde
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Willemien
6,7 uit 10

Een wat duurdere maar betrouwbare energieleverancier. Helaas niet vanzelf het beloofde welkomstcadeau, een bedrag van 175 euro, gekregen. Jammer dat hiervoor contact moet worden opgenomen door de klant zelf. De klachtafhandeling is wel naar tevreden.

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Chantal
6 uit 10
Nuon verkoper vanavond om 20.00 uur aan de deur gebeld. We doen ‘s avonds de deur niet meer open en dan ook nog op de deur kloppen. En via raam bovenverdieping hem benaderd en ook nog niet luisteren en onvriendelijke benadering. Wij zijn geen klant meer. En nu helemaal nooit meer.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van W.J.de WIT
6 uit 10
Slechte communicatie. Meerdere keren toegezegde beantwoording van mails niet ontvangen, dit begon in 2017 al bij het overstappen.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Hubregtse
7,3 uit 10

Dure leverancier, maar zeer betrouwbaar op alle aspecten

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Dorus
6 uit 10
Was een redelijk duur maar stabiele maatschappij met een redelijk programma om je verbruik te volgen met Nina hebben ze er een zootje van gemaakt kan niet op een wat oudere mobiel draaien en geeft op de computer niets meer weer als een kinderachtige opsomming over het verbeteren van het energieverbruik. SLECHT BEZIG
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Brigitte Bergervoet
6 uit 10
Ik vindt Nuon een goede energie bedrijf.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Gerard
6 uit 10
Nuon is een slecht bedrijf dát dé afspraak niet na komt. Ze beloven van alles maar als je er bij zit dan doen ze of ze niet thuis zijn en moet je het zelf maar oplossen. Had nog een boete van de vorige leverancier die nuon zou betalen. Zo was het afgesproken. Na klant te zijn bij nuon . Komen ze de afspraak niet na. Ze betalen niet. Ze zouden diegene weer langs sturen die het zou regel. Moet nog steeds komen. Ook niet. Nuon gaat het alleen maar om geld binnen te halen met leuke praatjes die ze niet na komen. Klote bedrijf. Zoek liever een betrouwbaar bedrijf ben je beter af.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van PS
3 uit 10
Zoals iedereen weet, de energiemarkt zit vol met cowboys die het voor grote winsten gaan. Nuon / Vattenfall doet ook heel graag aan mee en is geen haar beter. Ik zit al jaren bij deze energieleverancier, en al jaren zijn zij heel erg onduidelijk als diegene vragen hebben en hun klantenservice is ver onder de maat. Ik wacht nog steeds op de vergoedingen voor hun " trouwe klanten " die jaren bij Nuon zijn, deze vergoedingen had ik jaren geleden meerdere malen doorgegeven, echter werd en wordt nog niets mee gedaan. Alleen nieuwe klanten krijgen alle voordelen, trouwe klanten wordt niet naar omgekeken en hebben liever dat iedereen zo snel overstappen.. Daarnaast zijn zij erg slecht met informatie geven, aangezien dat de energiemarkt nu op de kop ligt, stappen zij hiermee veel te gemakkelijk over hun verantwoordelijkheid van informatieplicht heen, en geven bewust verkeerde en onvolledige informatie. Helaas is Nuon / Fattenfall geen uitzondering, in de energiemarkt is dat steeds meer regel bij alle energiecowboys, waardoor overstappen gewoon in nieuwe ellende komt en niet veel beter van af bent.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Raymond
10 uit 10
Ik ben onlangs overgestapt naar Vattenfall. naast een mooi aanbod hebben ze een hele mooie app. Verbruik, afrekeningen, mogelijkheden van betalen en inzicht in verbruik. Super helder. Ik heb maar 1 keer met de klanten service gebeld vanwege meerder ean codes op mijn adres maar snel te woord gestaan. Tot nu heel positief!
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van w.h.n0rder
6 uit 10
Probeer al tijden een jaarafrekening te krijgen,die heeft waarschijnlijk plaatsgevonden want ik heb mijn standen opgegeven en daarna werd een extra bedrag afgeschreven en mijn maand termijn ging met meer dan 25% omhoog. Heb geen afrekening ontvangen,en via de site loop ik vast op een antwoordmachine die verwijst naar een geblokkeerd account ,iets dat na 15 minuten vanzelf gedeblokkeerd zou worden,niet dus. Mocht iemand van het bedrijf dit lezen,mijn klantnummer is:11240463CRN. IK wil een jaarafrekening.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Michiel
5,3 uit 10
Overgestapt naar Nuon. Account werkt niet. Geen mogelijkheid voor contact. Alleen bellen tijdens werktijd. Email of op andere manier contact is niet mogelijk. Service bijzonder slecht.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening

Top 3 energiebronnen Nuon Groep

Uit het stroometiket van Nuon Groep blijkt dat de geleverde elektriciteit voornamelijk is opgewekt met behulp van de volgende energiebronnen :

  • Aardgas (37,2%)
  • Kolen (28,7%)
  • Waterkracht (11,1%)

Door de stroometiketten met elkaar te vergelijken, kun je nu dus nóg beter een keuze maken uit de meest groene energieleveranciers.

Stroometiket

Stroometiket Nuon Groep

Sinds 1 januari 2005 zijn energieleveranciers verplicht om bekend te maken uit welke bronnen zij energie opwekken en welke milieuschadelijke consequenties het afnemen van hun energie met zich meebrengt. Het stroometiket is ingevoerd om consumenten transparant te informeren over de herkomst van hun energie. Ieder jaar moeten leverancier namelijk opnieuw kunnen aantonen hoe de elektriciteit die zij levert is opgewekt. 

Het stroometiket van Nuon Groep geeft weer welk percentage stroom is opgewekt uit kolen, aardgas, nucleaire energie en/of hernieuwbare energiebronnen zoals wind, zonne-energie, waterkracht en biomassa. Daarnaast zie je op het stroometiket ook hoeveel CO2 per KWh de energieleverancier uitstoot en hoeveel kernafval per KWh een energiebedrijf produceert.

Stroometiketten vergelijken

Hoe groen is de stroom die je afneemt? En hoe is de stroom opgewekt die andere energieleveranciers leveren? Bekijk op Energievergelijker het stroometiket van je huidige energieleverancier of die van een andere interessante leverancier. Ondanks de 'groene trend' zie je dat de herkomst van de geleverde stroom behoorlijk kan verschillen.