Energieleverancier Nuon

Nuon

Nuon is niet meer weg te denken uit de lijst met grote energieleveranciers. Met 1,9 miljoen klanten is dit de grootste leverancier van energie van Nederland. Of je nu op zoek bent naar de goedkoopste energie of duurzaamste energie, beide zijn te krijgen. De groene stroom wordt opgewekt met wind en water.

Over Nuon

Nuon is sinds 2009 onderdeel van het internationale energieconcern Vattenfall. De Europese eenheid van Vattenfall is actief in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Op de Nederlandse energiemarkt opereert het bedrijf onder de naam Nuon. De energieleverancier levert zowel groene als grijze stroom, maar heeft als doel om uitsluitend groene stroom te leveren. Zij stellen dat er op dit moment nog niet voldoende duurzame energie wordt opgewekt om heel Nederland van stroom te voorzien.

Nuon ervaringen

Ga je overstappen naar Nuon, maar wil je de ervaringen van huidige klanten van Nuon bekijken? Op deze pagina verzamelen wij de ervaringen van verschillende klanten om je zo goed mogelijk te informeren.

Wil je zelf een beoordeling over Nuon achterlaten? Plaats deze dan via het beoordelingsformulier. Je input wordt zeer gewaardeerd.

Welkomstkortingen en actietarieven

Je kunt profiteren van speciale acties en hoge welkomstkortingen door ieder jaar via de Energievergelijker opnieuw een contract te kiezen. De kortingen en actietarieven kun je alleen ontvangen via energievergelijkingssites als deze. Energieleveranciers verwelkomen graag nieuwe klanten en concurreren met elkaar om zo hoog mogelijk in de vergelijker naar voren te komen. Dit levert mooie welkomstkortingen en actietarieven op (die niet te vinden zijn op de eigen websites) waar jij via ons van profiteert. 

Energiecontracten Nuon

Nuon biedt diverse energiecontracten met een vast of variabel tarief aan met looptijden tussen 1 en 3 jaar. Ook kan je er overeenkomsten voor onbepaalde tijd afsluiten. Deze kennen een variabel tarief en zijn elke maand opzegbaar.

Nuon opzeggen en overstappen

Ben je nu klant van Nuon en wil je overstappen naar een andere energieleverancier? Vergelijk dan alle andere energieleveranciers uit onze overstapmodule. Het opzeggen van het contract gaat erg makkelijk. De leverancier waar je naar gaat overstappen zegt het contract op bij je huidige leverancier. Zo kost het jou geen tijd om het overstappen te regelen.

Opzegtermijn

Wil je overstappen naar een energiecontract van Nuon? Kijk dan of je nog rekening moet houden met een opzegtermijn in je huidige contract. Als je nog niet eerder bent overgestapt kun je probleemloos overstappen. Ook als je huidige contract nog een halfjaar of minder loopt, kan je nieuwe contract hier probleemloos op aansluiten. Maar als je contract nog langer dan zes maanden loopt, dien je misschien nog een opzegtermijnvergoeding te betalen. Voorkom vervelende verrassingen en controleer!

Verhuizing doorgeven

Ga je verhuizen of ben je net verhuisd? Dan kun je kiezen je energiecontract te beëindigen, het contract te laten overnemen of het contract mee te nemen naar je nieuwe adres. Met de Energievergelijker heb je de mogelijkheid aan te geven of je binnenkort gaat verhuizen of onlangs bent verhuisd. Je kunt je nieuwe adres invoeren en de datum aangeven waarop je energie wil van Nuon op je nieuwe adres.

Contactgegevens en telefoonnummer Nuon

Vragen over een storing of hoelang je contract nog loopt? Neem dan gerust contact met Nuon op. Je kunt makkelijk en snel contact opnemen met Nuon via onderstaande contactgegevens:

Telefoonnummer: 0900 – 0808
Bereikbaarheid: maandag t/m vrijdag: 08:00 uur – 18:0 uur
Website: www.nuon.nl

 

Gemiddelde beoordelingen
5,6 uit 10
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Pieter
6,7 uit 10

Ik ben erg tevreden over Nuon.

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Dennis
6 uit 10

Ik ben tevreden met Nuon. Ik vind de website, met name 'mijn nuon' wel prettig en overzichtelijk. Het is prettig dat ik al bestaande klant ook mee kan doen aan de kortingen voor een nieuw energiecontract. Het overstappen van contract ging vol automatisch, wel zo prettig. Ik heb niet een goed idee over energieprijs ten opzichte van andere aanbieders.

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van P. Schrijvers
6 uit 10
goed
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Wim
3,7 uit 10
Ben nu aantal DAGEN (!!!) bezig geweest met Nuon. Aangegeven dat ik beter bod had bij een andere leverancier. Ook verteld dat ik graag bij Nuon blijf (ruim 20 jaar klant). Zelf als ik iets meer moet betalen. Krijg ik vervolgens weer de beste (standaard) nieuwe aanbieding. Ik getwitterd. Direct een reply terug: We gaan u helpen. Resultaat na een uur twitteren... Nog steeds die standaard aanbieding. En de melding dat we onze 'eigen tarieven hanteren'. Wat een minachting voor de klant. Of een heeeeeeel dom beleid. Of men snapt nog steeds niet wat een vrije energiemarkt is. Ik wil iedereen aanraden om NIET BIJ NUON te blijven. Ze snappen gewoon niet dat je in een vrije markt FLEXIBEL moet zijn. Kijk dus ook uit met stapelkorting. Die korting krijg je over een veel te hoog tarief en ben je nog niet goedkoper uit. Dan de smoes met vastrecht. Die is OK bij nuon maar weegt nog steeds niet op tegen de veel betere prijs bij een ander. Vervolgens betere service ... haha... die kende ik al. O ja, ik heb geen aandelen of wat dan ook van anderen...:)
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Annemarie
7,7 uit 10

Nuon is misschien niet de goedkoopste maar het is wel een prettige en betrouwbare leverancier. Ik heb nooit problemen en als ik vragen heb dan is het heel eenvoudig om contact op te nemen. Ik ben tevreden.

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Krabben
8 uit 10

Niet de goedkoopste, wel betrouwbaar. Duidelijke afschriften en bij vragen of problemen goed bereikbaar. Zijn er zeer tevreden mee. Kwaliteit kost eenmaal geld.

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Nawaz
2 uit 10
Nuon !! NEEEE. Nooooit. Dit is mijn advies aan iedereen. Dit is een oneerlijke, onduidelijke en een zeer tricky bedrijf. Redenen waarom niet. 1. Afspraken door de vertegenwoordiger zijn loze beloftes. En deze baseren op leugens. 2. Na een berekende en afgesproken maandbedrag krijg je toch altijd en steeds maar hogere maandbedragen in rekening. 3. Na een of twee keer contact opnemen en uitleggen willen ze niet begrijpen en klacht oplossen. Je moet maar eindeloos blijven energie en tijd insteken om een fout van hun recht te laten zetten. 4. Bij de jaareinde afrekening betaal je toch flink erbij. Terwijl van te voren door de vertegenwoordiger veel berekend en beloofd was. 5. Als je, je contract opzegt dan proberen ze je alsnog op rotte manieren af te plukken. Dat door middel van onbegrijpelijke boetes op te leggen voor te laat betalingen enz. Terwijl dit eerder nooit gebeurt, zolang je het contract niet opgezegd hebt.
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van harry
6 uit 10
iets duurder dan anderen maar prima service makkelijk berijkbaar helder en duidelijk en een goed overzicht van je rekeningen
Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Willemien
6,7 uit 10

Een wat duurdere maar betrouwbare energieleverancier. Helaas niet vanzelf het beloofde welkomstcadeau, een bedrag van 175 euro, gekregen. Jammer dat hiervoor contact moet worden opgenomen door de klant zelf. De klachtafhandeling is wel naar tevreden.

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van A.W.Witte.
4,3 uit 10

Erg dure energiemaatschappij, zelfs met 25% korting. Klachtenafhandeling erg slecht, duurt lang voor ze het door hebben, daarna constant van de 1 naar de 1 worden gestuurd, tig x moeten bellen. Zeggen ze dat het eindelijk opgelost is en dat het binnen 3 weken geregeld is, is nu al weer 1 1/2maand geleden, tijd om weer over te stappen dus.

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van Hubregtse
7,3 uit 10

Dure leverancier, maar zeer betrouwbaar op alle aspecten

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening
Beoordeling van van Sluis
4,3 uit 10

De overstap naar Nuon ging vorig jaar al niet goed. De arrogantie waarmee deze energieleverancier haar (nieuwe) klant probeerde af te schepen was schokkend. Mijn oude contract liep op 23 oktober af en de NUON wilde mij per 1 oktober overnemen. De overstapvoorwaarden beloofden dat dit zou gebeuren NA afloop van mijn oude contract. Nee was het botte antwoord dan kan niet. Onder dreiging van het weer opzeggen van het contract kon het plotseling wel. Een heel onaangename start, die ettelijke telefoontjes heeft gekost. Na het jaar weer overstappen. Echter, de beloofde overstappremie werd maar niet gestort. Belooft was begin september. Weer na heel veel gebel en loze beloftes is het uiteindelijk begin november gestort. De jaarrekening en eindafrekening moesten ondertussen wel betaald worden. De NUON had zelfs het lef om een aanmaning te versturen. Voor mij voorlopig geen NUON meer als energieleverancier. Petje af overigens voor de helpdeskmedewerkers. Zij proberen nog iets te maken van dit slechte bedrijf.

Prijs product
Klantenservice
Bereikbaarheid
Klachtenafhandeling
Overstapproces
Energierekening

Top 3 energiebronnen Nuon Groep

Uit het stroometiket van Nuon Groep blijkt dat de geleverde elektriciteit voornamelijk is opgewekt met behulp van de volgende energiebronnen :

  • Aardgas (37,2%)
  • Kolen (28,7%)
  • Waterkracht (11,1%)

Door de stroometiketten met elkaar te vergelijken, kun je nu dus nóg beter een keuze maken uit de meest groene energieleveranciers.

Stroometiket

Stroometiket Nuon Groep

Sinds 1 januari 2005 zijn energieleveranciers verplicht om bekend te maken uit welke bronnen zij energie opwekken en welke milieuschadelijke consequenties het afnemen van hun energie met zich meebrengt. Het stroometiket is ingevoerd om consumenten transparant te informeren over de herkomst van hun energie. Ieder jaar moeten leverancier namelijk opnieuw kunnen aantonen hoe de elektriciteit die zij levert is opgewekt. 

Het stroometiket van Nuon Groep geeft weer welk percentage stroom is opgewekt uit kolen, aardgas, nucleaire energie en/of hernieuwbare energiebronnen zoals wind, zonne-energie, waterkracht en biomassa. Daarnaast zie je op het stroometiket ook hoeveel CO2 per KWh de energieleverancier uitstoot en hoeveel kernafval per KWh een energiebedrijf produceert.

Stroometiketten vergelijken

Hoe groen is de stroom die je afneemt? En hoe is de stroom opgewekt die andere energieleveranciers leveren? Bekijk op Energievergelijker het stroometiket van je huidige energieleverancier of die van een andere interessante leverancier. Ondanks de 'groene trend' zie je dat de herkomst van de geleverde stroom behoorlijk kan verschillen.